علی اشرف خزایی در گفتگو با تابناک:
ووشو کار کرمانشاهی که سال گذشته از دریاچه ارومیه تا وان ترکیه را رکاب زد، موفق به اخذ نشان ببر طلایی ووشو شد.
کد خبر: ۷۴۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 26 May 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، ووشو مرکب از دو کلمه، وو، شو، به معنی هنر رزم ورزش ملی چین است که پیدایش این ورزش به حدود ۵۲۰ سال بعد از میلاد توسط یک راهب هندی در چین به نام تامو که در معبدی به نام شائولین تعلیمات خود را آغاز کرد برمی‌گردد، ووشو نه تنها یک ورزش سنتی چین، بلکه عناصر فلسفی، اخلاقی، زیبا شناسی، پزشکی و نظامی را نیز در بر دارد.

این ورزش در کشورمان در سال ۱۳۶۸ به طور رسما تحت پوشش فدراسیون‌های مختلف از جمله تکواندو، کاراته شروع به کار کرد و هم اکنون با ۲۰ سبک در ۳۱ استان فعال می‌باشد.

علی اشرف خزائی عضو هیئت علمی دانشگاه رازی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: نشان ببر طلایی مانند دیگر ورزش‌های رزمی از مراحل مقدماتی شروع می‌شود که در آزمون‌های دان، بعد از شال بند مشکی در ووشو، دان‌ها چند سال به چند سال آزمون گرفته می‌شود و بنده حدود ۱۰ سال پیش موفق به اخذ تایتل ببر سبز شدم و در آزمون دان ۶ که سال گذشته برای اولین بار برگزار شد، موفق به گرفتن دان ۶ شدم و اولین ورزشکاری هستم که دان ۶ و ببر طلایی را برای استان کرمانشاه به ارمغان آورده ام.

به گزارش خبرگزاری تابناک، خزائی دارنده دان ۸ کیک بوکسینگ است و سال گذشته دریاچه ارومیه تا وان ترکیه را جهت حمایت از احیای دریاچه ارومیه با همراهی عبد الحمید علیزاده رکاب زدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار