یک عضو شورای شهر اهواز گفت: کارگران شهرداری اهواز به دلیل تعویق در پرداخت حقوق و کمتر بودن میزان حقوق نسبت به مبلغ تعیین شده از سوی وزارت کار درحال متضرر شدن هستند و راه حل این مشکل حذف پیمانکاران از قراردادها است.
کد خبر: ۷۵۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ 01 June 2019

سید ناصر موسوی نژاد اظهار داشت: مشکلات کارگران شهرداری در منطقه پنج و ۶ به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق نیست بلکه به دلیل عدم افزایش حقوق تا میزان تعیین شده از سوی وزارت کار است.

وی ادامه داد: وزارت کار حقوق این کارگران را بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون ریال تعیین کرده است اما پیمانکاران اعلام کرده اند که سقف پرداختی به این افراد با داشتن ۲ فرزند ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

موسوی نژاد گفت: قوانین تعیین شده از سوی وزارت کار مبنای اقدام است و شهرداری باید از این قوانین تمکین کند انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی بالاتر از شورای شهر نیز به این مساله ورود کنند.

وی افزود: از سویی دیگر نباید فراموش کرد که شهرداری نیز به دلیل کاهش درآمدها و مشکلات اقتصادی قادر به پرداخت حقوقی بیش از این نیست.

این عضو شورای شهر اهواز اظهار داشت: درحال حاضر ۶۰۰ نیروی حجمی در قسمت‌های ستادی شهرداری اهواز مشغول به فعالیت هستند که این غیر قانونی است.

وی ادامه داد: بارها به شهرداری اهواز تذکر داده شده که با این افراد قراردادهای جدید بسته شود تا از ظرفیت خالی شده در بخش نیروهای خدماتی برای بهتر شدن روند نظافت شهری استفاده شود.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: هفت نفر از اعضای شورای شهر طرحی را امضا کرده اند که بر مبنای آن شهرداری اقدام به حذف پیمانکار از این قراردادها کند و یا آنکه قرارداد جدیدی با این افراد بسته شود.

وی افزود: کارکنان ستادی به دلیل حجم کار باید حقوقی بین ۳۰ الی ۳۵ میلیون ریال دریافت کنند درحالی که این ۶۰۰ نفر حقوقی کمتر از ۲۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند، شهردار سابق این مساله را موجب کاهش هزینه‌های شهرداری می‌دانست درحالی که این اقدام سبب وارد آمدن ضرر و تضییع حقوق این کارکنان است.

در روزهای گذشته کارگران خدمات شهری منطقه ۶ شهرداری اهواز نسبت به آنچه که تبعیض در پرداخت حقوق توسط پیمانکار می‌خوانند دست از کار کشیده و از نظافت خیابان‌ها خودداری کرده بودند.

پیش از این کارگران شهرداری منطقه هشت نیز با حضور مقابل ساختمان استانداری خوزستان از وضعیت پرداخت حقوق توسط پیمانکار انتقاد داشتند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار