استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: علاوه بر سه میلیارد ریالی که برای تجهیز ساختمان قدیم ارشاد اختصاص داده شد، برای حمایت از هنرمندان استان 2 میلیارد ریال دیگر به انجمن هنرهای تجسمی برای برگزاری 30 برنامه تا پایان سال اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۵۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 01 June 2019

غلامرضا شریعتی پنجشنبه شب در آئین اختتامیه رویداد هفته طراحی گرافیک با حضور در جمع هنرمندان خوزستانی در سرسرای باغ معین اهواز، اظهار داشت: انجمن هنرهای تجسمی خوزستان به مدت ۱۲ سال تعطیل بوده و اکنون خرسندیم که به همت جوانان هنرمند خوزستانی بار دیگر این انجمن فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ساختمان قدیم اداره کل ارشاد اهواز برای فعالیت این انجمن اختصاص داده شده تا بتوانند باز هم با استعدادهای خود برای استان خوزستان زیبایی بیافرینند.

استاندار خوزستان ادامه داد: این هنرمندان برجسته با هنر خود سیلاب خوزستان را نیز ترسیم کردند که جای قدردانی دارد و این نشان می‌دهد که این هنرمندان نسبت به مشکلات پیرامون استان نیز دغدغه‌های خاصی دارند.
وی همچنین به آخرین وضعیت محل موزه هنرهای معاصر استان اشاره کرد و گفت: موزه هنرهای معاصر به عقد قرارداد منجر شده بود و تصمیم نهایی درباره بازپس گیری آن نیازمند رأی دادگستری و قوه قضائیه است.

*تلاش‌ها برای بازگرداندن موزه هنرهای معاصر به هنرمندان ادامه دارد

شریعتی گفت: اگر تصمیم گیری بر عهده دولت بود بی شک این موزه را به روال سابق باز می‌گرداندیم اما در حال حاضر از حوزه اختیارات ما خارج است.

وی گفت: با وجود این شرایط حاضریم هر گونه خسارت و هزینه کردی را پرداخت کنیم تا این موزه بار دیگر در اختیار هنرمندان استان قرار گیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: وعده می‌دهم که به صورت جدی موضوع موزه هنرهای معاصر استان را پیگیری کرده و تاکید کنیم تا آنجا که امکان دارد شرایطی برای بازگرداندن موزه به هنرمندان فراهم شود.

وی ادامه داد: برای تجهیز ساختمان قدیم اداره ارشاد اهواز سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تخصیص داره شده و در اختیار اداره ارشاد استان قرار گرفته است.

*انجمن هنرهای تجسمی می‌تواند گوی سبقت را از سایر استان‌ها برباید

وی ادامه داد: امید است این انجمن بتواند با این حمایت‌ها پس از سال‌ها تعطیلی در بین سایر انجمن‌های کشور جایگاه خود را هرچه سریع‌تر ارتقا دهد.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به ذوق و استعدادهایی که دربین هنرمندان هنرهای تجسمی استان مشاهده می‌شود بی شک آنها می‌توانند گوی سبقت را از استان‌های دیگر بربایند.

اختتامیه رویداد هفته طراحی گرافیک پنجشنبه شب با حضور استاندار خوزستان، مدیرکل ارشاد استان و جمعی از مسئولان استان و هنرمندان خوزستانی در سرسرای باغ معین اهواز برگزار شد و در پایان از تعدادی از هنرمندان خوزستانی تجلیل شد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار