رییس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: یک هزار و 350 نخبه فارسی از حمایت های این بنیاد برخوردار هستند و این استان از نظر شمار نخبگان، بعد از استان تهران در رده دوم کشور قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 11 August 2015
 حبیب شریف دوشنبه در نشستی خبری افزود: 15 درصد اختراعات مخترعان و مبتکران استان به مرحله تجاری سازی رسیده است و آنها در این مسیر از حمایت های بنیاد ملی نخبگان همچون استقرار در مراکز رشد و تسهیلات برخوردار می شوند.
رییس بنیاد نخبگان استان فارس با بیان این که شناسایی و هدایت استعدادهای برتر از ماموریت های اصلی این بنیاد است، گفت: این بنیاد تنها مرجع قانونی برای حمایت از استعدادهای برتر تا مرحله شکوفایی استعدادهای آنها در کشور است.
شریف با بیان این که رتبه های برتر کنکور در زمره استعدادهای برتر تلقی می شوند، گفت: نخبه به فردی تلقی می شود که استعدادهای خود را در مسیر خدمت به جامعه به مرحله شکوفایی رسانده است.
وی ادامه داد: از سال 93 سهمیه خاصی به دانشگاه های شیراز، علوم پزشکی شیراز و صنعتی شیراز برای معرفی استعدادهای برتر اختصاص یافته است و امسال علاوه بر این سهمیه، بنیاد نخبگان استان از میان استعدادهای برتر سایر دانشگاه های استان، افرادی را تحت حمایت قرار می دهد.
وی با اشاره به اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی از سال تحصیلی 94 - 93 در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز گفت: در این طرح که با حمایت بنیاد ملی نخبگان اجرا می شود استعدادهای دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می گیرد و این سنجش در زمان تحصیل دانش آموزان در پایه پنجم و ششم ادامه می یابد و در نهایت، استعدادهای برتر هدایت می شوند تا استعدادهای خود را شکوفا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار