نماینده بهبهان و آغاجاری در مجلس گفت: تصفیه‌خانه آب شرب بهبهان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی که از کمیسیون انرژی اخذ شد به‌روزرسانی شده و پروژه سد کوثر نیز در حال انجام است و شهرستان بهبهان تا سال‌ آینده از نظر آب شرب هیچ‌گونه مشکلی نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۵۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ 15 June 2019

همایش مردمی ارائه عملکرد حبیب‌الله کشت زر نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی با حضور مردم و اهالی رسانه در بهبهان برگزار شد.

در این مراسم کلیپی از عملکرد نماینده بهبهان و آغاجاری در خصوص بهداشت و درمان، ساخت چندین مرکز درمانی در حوزه خود و تأمین اعتبار و خرید چندین دستگاه آمبولانس کاملاً مجهز برای بهبهان نشان داده شد و ادامه جلسه به‌صورت پرسش و پاسخ مردمی و اهالی رسانه برگزار شد.

حبیب‌الله کشت زر نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی نامناسب کشور، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کنونی انجام یک پروژه به دشواری انجام می‌شود و با توجه به عمق محرومیت بالا در شهرستان بهبهان انجام بسیاری از پروژه‌ها نمود بیرونی برای مردم ندارد.

کشت زر با اشاره به اهمیت تقویت نیرو و امکانات برای نیروی انتظامی بهبهان، عنوان کرد: به دلیل برخی گزارش‌های خلاف واقع رتبه بهبهان در مسائل امنیتی از ۱۷ به ۱۶ کاهش پیدا کرد و به همین دلیل تعدادی از نیروها و فضای فیزیکی را در این خصوص از دست داد و با توجه به اینکه بهبهان درگذشته دارای ۲ کلانتری بود همچنان نیز دارای ۲ کلانتری است اما طی جلسات با وزارت کشور این موضوع در حال پیگیری است و به دنبال تقویت نیروی انتظامی در شهرستان بهبهان هستیم.

وابستگی به هیچ جناحی ندارم

کشت زر با اشاره به اهمیت فراکسیون مستقلین در مجلس، تأکید کرد: من وابستگی به هیچ جناحی ندارم و تاکنون در مجلس در هیچ فراکسیونی مختص به جناح‌های متفاوت شرکت نکردم و عضو فراکسیون مستقلین ولایی هستم که هیچ تصمیمی در مجلس بدون هماهنگی با این فراکسیون به دلیل تعداد بالای اعضا اتخاذ نمی‌شود.

وی افزود: در خصوص حقوق شهروندی در مجلس طرح جامع شهری تهیه شد اما به دلیل برخی نواقص به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و پس از رفع نواقص به صحن مجلس برمی‌گردد و تصمیمی که به صلاح مردم باشد اتخاذ می‌شود.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس با اشاره به شایعه افزایش قیمت بنزین، عنوان کرد: باوجوداینکه از قیمت پایین بنزین در ایران نسبت به دیگر کشورها واقف هستیم اما به دلیل فشار اقتصادی که بر مردم وارد شده است هرگونه افزایش قیمت بنزین را رد کردیم.

وی گفت: در خصوص افزایش قیمت برق در مناطق گرمسیر نیز با افزایش قیمت برق از سوی نمایندگان مخالفت شد و اجازه بیشتر شدن بهای برق مصرفی در مناطق داده نشد.

کشت زر با اشاره به مطرح شدن طرح سؤال از رئیس‌جمهور، اظهار کرد: به دلیل مشکلات مؤسسات مالی که پول بسیاری از مردم از بین رفت که به دلیل عدم نظارت کافی دولت در صدور مجوز بود طرح استیضاح رئیس‌جمهور را امضا کردم اما در جلسه با رئیس‌جمهور و به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا وحدت و همدلی را سرلوحه کار قرار دادم و امضای خود را پس گرفتم اما رئیس‌جمهور در این استیضاح از ۵ سؤال ۴ کارت زرد گرفت که من نیز به کارت زرد برای رئیس‌جمهور رأی دادم.

وی افزود: اشکالات زیادی در بحث اشتغال، امنیت، تورم و گرانی لحظه‌ای به دولت وارد است اما به دلیل شرایط کشور این مسائل باید در جلسه غیرعلنی بحث و گفت‌وگو شود.

نیروهای حق‌التدریس ورودی قبل از سال 91 جذب می‌شوند

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری با اشاره به جذب نیروهای حق‌التدریس، عنوان کرد: در سال ۹۶ مصوبه‌ای داشتیم که وزارت آموزش‌وپرورش مکلف شد کلیه افراد مشغول در نهضت سوادآموزی و نیروهای حق‌التدریس که قبل از سال ۹۱ مشغول به تدریس بودند را تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۶ استخدام کند که تعدادی از افراد تبدیل وضعیت شدند و برخی دیگر نشدند.

وی گفت: تعدادی از نماینده‌ها امضا جمع کردیم و از وزیر آموزش‌وپرورش درخواست شد که هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود و تمام افرادی که مستندات لازم را برای تدریس قبل از سال ۹۱ دارند قطعاً مشکلات آن‌ها حل خواهد شد.

کشت زر با اشاره به مطرح شدن چندباره موضوع FATF در مجلس، اظهار کرد: زمانی این موضوع به صحن علنی مجلس رسید که تحریم‌های آمریکا آغاز شده بود و من احساس کردم اگر به آن رأی دهم تأثیری در مبادلات اقتصادی ایران در دنیا ندارد بنابراین به FATF رأی ندادم.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری با بیان این‌‌که پالایشگاه بیدبلند از افتخارات من است، اظهار کرد: زمانی که وارد کار شدم پالایشگاه بیدبلند نیمه تعطیل بود که طی جلسات در صندوق توسعه ملی و پیگیری‌های جدی مشکلات مالی آن حل شد و با اعتبار ۳.۲ میلیارد دلار شروع به کار کرد و در زمان بسیار کوتاه تبدیل به یکی از پالایشگاه‌های بسیار مهم منطقه شد.

95 درصد نیروهای استخدامی در پالایشگاه بیدبلند بومی خواهند بود

وی افزود: برای آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند ضریب ۱.۳ برای نیروهای بومی برای اولین بار در کشور گرفته شد و بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون استخدامی ثبت‌نام کردند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهرستان بهبهان و حومه بودند و در مرحله اولیه ۸۶۰ نفر پذیرش شدند که ۳۸۰ نفر از بهبهان هستند و با وجود اینکه جوانان بهبهانی نخبه هستند اما ضریب قرار داده شده در پذیرش آن‌ها مؤثر بود.

کشت زر با تاکید بر استفاده از نیروهای خانم در پست‌های ستادی پالایشگاه بیدبلند، گفت: من برای استخدام هیچ فردی توصیه ویژه انجام ندادم و به دلیل  این‌که سطح آزمون بسیار بالا بود از وزیر کار قول گرفتم تمام افرادی که در آزمون اولیه پذیرش شدند و بومی بهبهان هستند در ارکان ثالث با همان حقوق نیروهای رسمی مشغول به کار شوند که در این صورت بالای ۹۵درصد نیروها بومی شهرستان بهبهان خواهند بود.

وی افزود: با بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند سالیانه بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهر بهبهان می‌رسد و می‌توان با این مبلغ بسیاری از مشکلات شهر و حومه را حل کرد.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری اشاره به حضور خود در کمیسیون انرژی، اظهار کرد: حوزه آغاجاری پایتخت نفت و گاز است باید نماینده بهبهان آغاجری در کمیسیون انرژی حضور داشته باشد تا بتوانم از حقوق مردم دفاع کند و در شرایطی که اعتبارات تخصیصی بهبهان به ۴۰ میلیارد تومان نیز نمی‌رسید تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از هلدینگ خلیج‌فارس پروژه گرفتم و فقط در هفته گذشته ۴۰ میلیارد تومان بود که ۱۰ میلیارد تومان آن را برای فرودگاه اختصاص دادم.

لوله‌کشی 400 کیلومتری سیستم فاضلاب در بهبهان

کشت زر با اشاره به حجم بالای پروژه‌ها در حوزه راه‌های ارتباطی و روستایی، عنوان کرد: امروز مردم به‌راحتی می‌توانند پروژه‌های عمرانی را در سطح شهر بهبهان و آغاجاری مشاهده کنند که از جمله موارد بارز آن جاده بهبهان رامهرمز، بهبهان به دیلم و بهبهان به آغاجاری است؛ جاده ارتباطی بهبهان به گچساران که در سال‌های گذشته راکد بود هم اکنون در حال کار است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

وی افزود: حدود ۲۰ میلیارد تومان قیر رایگان که مختص به استان خوزستان بود بخش قابل توجه آن که حدود ۱۵ میلیارد تومان است را برای بهبهان و حومه در نظر گرفتیم و برای پروژه سیمان بهبهان نیز تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ تن قیر گرفته شده است.

 نماینده مردم بهبهان و آغاجاری با اشاره به پروژه آب شرب بهبهان، اظهار کرد: تصفیه‌خانه آب شرب بهبهان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی که از کمیسیون انرژی اخذ شد به‌روزرسانی شده و پروژه سد کوثر نیز در حال انجام است و شهرستان بهبهان تا سال‌ آینده از نظر آب شرب هیچ‌گونه مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: بهبهان جزو ۵ شهر کشور دارای سیستم فاضلاب بود اما در طی سالیان سال به حال خود رها شده بود و اکنون لوله‌کشی شبکه فاضلاب به طول ۴۰۰ کیلومتر در شهر در حال کار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار