مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: تلاش ما بر این است بحث احداث مسکن را تا پایان سال جاری به صورت کامل برای جامعه مددجویان به انجام برسانیم و بحث تعمیرات نیز تا پایان شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۷۵۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 06 July 2019

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد خوزستان در حاشیه ورود محموله‌های خیرین لبنانی اظهار کرد: طبق ارزیابی بنیاد مسکن حدود 706 واحد مسکونی نیاز به احداث و بیش از 1400 واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارد که در این راستا در حال تلاش هستیم.

وی افزود: منابع مورد نیاز این پروژه‌ها از کمیته امداد و خیرین تامین شده و بخش دیگر آن توسط دولت و در قالب تسهیلات بلاعوض بنیاد مسکن است.

توزیع سریع تر وام سیل زدگان

مدیرکل کمیته امداد خوزستان عنوان کرد: تلاش ما بر این است بحث احداث مسکن را تا پایان سال جاری به صورت کامل برای جامعه مددجویان به انجام برسانیم و بحث تعمیرات نیز تا پایان شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: همچنین وام‌ها از طریق بنیاد مسکن در حال پیگیری است، در ابتدا کندی‌هایی در این مسیر وجود داشت اما با پیگیری‌های استاندار در حال حاضر روان‌تر شده و وام‌ها در حال توزیع است.

توزیع بسته کالاهای اساسی بین 700 خانوار

موصلی در رابطه با بسته‌های توزیعی، بیان کرد: مجموعه کمیته امداد در نظر دارد که کالاهایی را علاوه بر مجموعه نهاد در راستای تامین نیازهای خانواده‌ها ارائه دهد و بسته‌هایی که شامل کالاهای اساسی زندگی مانند یخچال و ... است در حال توزیع بین خانوارهای سیل زده است و تا به امروز حدود 700 خانواده مددجو این بسته‌ها را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که تا بیست روز آینده کل خانواده‌های پیش‌بینی شده بتوانند بسته‌های کالاهای اساسی را دریافت کنند.

360هزار دلار کمک‌های نقدی خیرین لبنان

مدیر کل کمیته امداد خوزستان در رابطه با ارزش ریالی کمک‌های خیرین لبنانی، گفت: ارزش ریالی این مرحله‌ای که از مردم نیکوکار لبنان واصل شده است حدود 360هزار دلار است که به صورت نقدی و غیر نقدی می‌باشد که بخش نقدی آن به ساخت 110 واحد مسکونی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: حدود 160هزار دلار این کمک‌ها نقدی و حدود 200هزار دلار ارزش کمک‌های غیر نقدی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار