در نشست غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز، مشکلات و مسایل این حوزه مطرح و بررسی شد.
کد خبر: ۷۶۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 20 July 2019

غلامرضا شریعتی در نشستی با حضور اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز در محل این دانشکده، بیان کرد: اخذ مدرک تحصیلی با رشد، بالندگی، توسعه فرهنگی و اجتماعی و عمیق شدن بینش انسان متفاوت است.

وی افزود: متاسفانه مشکلات فرهنگی و اجتماعی در استان خوزستان به نسبت سایر استان های هم تراز بیشتر است؛ در خوزستان توسعه صنعتی به خوبی انجام شده اما منابع انسانی به همان میزان رشد نداشته است.

استاندار خوزستان با تاکید بر توجه هرچه بیشتر به مسایل مرتبط با حوزه علوم انسانی ادامه داد: باید چارچوب های فکری را متناسب با شرایط جامعه پیش ببریم.

شریعتی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص وضعیت دانشکده قدیم ادبیات (سه گوش)، اظهار کرد: خوشبختانه با کمک سازمان برنامه و بودجه استان کمک هایی به طرح بهسازی و بازسازی این ساختمان که جزو میراث فرهنگی استان خوزستان و شهر اهواز است، شده است.

وی درباره کمک به تجهیز دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز عنوان کرد: با همفکری مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز مشکلات این دانشکده را بررسی خواهیم کرد.

منوچهر جوکار رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست با اشاره به قدمت این دانشکده، گفت: در حال حاضر ۵۰ عضو هیات علمی و یک هزار و ۴۵۰ دانشجو در این دانشکده حضور دارند.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۸۸ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز از ساختمان سه گوش به ساختمان جدید در دانشگاه منتقل شد و در حال حاضر نیز سه مرکز علمی زبان های خارجی، مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبان ها و انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در این دانشکده فعال است.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از مشکلات این دانشکده را کمبود فضای آموزشی دانست و گفت: با توجه به افزایش گروه های آموزشی از سه به پنج گروه با مشکل فضای آموزشی مواجه هستیم که در صورت ساخت طبقه سوم دانشکده بخشی از مشکلات حل خواهد شد. همچنین طرح ساخت کالج دانشگاه وجود دارد تا بتوان با انتقال مراکز علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی به محل جدید خدمات رسانی بهتری به دانشجویان داخلی و خارجی داشته باشیم.

جوکار افزود: کمبود کولر در دانشکده ادبیات وعلوم انسانی و همچنین تجهیز آمفی تئاتر جدید دانشکده از دیگر مشکلات دانشکده است. با توجه به اینکه در سال ۹۹ این دانشکده میزبان همایش بین المللی ترویج زبان ادبیات فارسی با حضور استادانی از سراسر دنیا است امیدواریم بتوانیم با کمک استانداری خوزستان تا آن زمان بخشی از این مشکلات را رفع کنیم.

غفوری، معاون طرح و برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست، گفت: خوشبختانه دکتر شریعتی استاندار خوزستان جزو جامعه علمی استان است و اشراف خوبی به مشکلات این حوزه دارد.

وی درباره وضعیت ساختمان قدیم دانشکده ادبیات بیان کرد: تا ۱۰ سال گذشته به دلیل بهره وری های متفاوت خساراتی به ساختمان و تجهیزات وارد شده که پس از تصمیم گیری برای تغییر کاربری به فضای فرهنگی شاهد انجام طرح های خوبی در این ساختمان هستیم.

معاون طرح و برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه به ارایه گزارشی کوتاه از وضعیت اعتبارات دانشگاه پرداخت و بیان کرد: با توجه به وضعیت اعتبارت ملی و تخصیص های امسال، امیدواریم استانداری خوزستان در بخش تجهیز سیستم سرمایشی و آمفی تئاتر جدید دانشکده ادبیات و علوم انسانی همکاری های لازم را داشته باشد.

نقره آبادی، معاون اداری و مالی دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: در دوسال گذشته به دلیل برخی مشکلات در حوزه خوابگاه ها بخش قابل توجهی از بودجه دانشگاه در این بخش صرف شده و تقریبا هیچ هزینه ای در دانشکده ها انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در دانشکده ها برخی از مشکلات خصوصا در بخش سیستم های برودتی همچنان وجود دارد که امیدواریم با همکاری استانداری خوزستان بتوانیم این مشکلات را تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید حل کنیم.

فیروزی، عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه دانشکده سه گوش نمادی برای این دانشگاه است، گفت: این ساختمان تاریخی سرمایه ای برای استان است که تاکنون به خوبی از آن استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه هویت اجتماعی و انسانی مشکل امروز جامعه ما است، بیان کرد: میزان باسوادی در کشور افزایش یافته است و هرساله نیز پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه ها بیشتر می شود اما هنوز با مشکلات اجتماعی بسیاری مواجه هستیم و علت آن نیز کار نکردن در حوزه های علوم انسانی است.

این عضو هیات علمی گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری، افزود: آنچه می تواند هویت ما را حفظ کند بازگشت به مسایل مرتبط با حوزه علوم انسانی است که می تواند یک جامعه را به عقب برده و یا موجب پیشرفت آن شود.

صالحی دیگر عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در ادامه عنوان کرد: مساله زبان فارسی و علوم انسانی در استان خوزستان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بحرانی از اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز هم بر لزوم افتتاح دفتر شبکه دانشگاه های مسیر جاده ابریشم (SUN) در دانشکده ادبیات به منظور بین المللی سازی دانشگاه و مبادله استاد و دانشجو و انجام تحقیقات مشترک دانشگاهی برای حل مسایل هویتی و فرهنگی استان تاکید کرد.

در ادامه این نشست گودرزی دیگر عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز خواستار استفاده از ظرفیت دانشکده سه گوش شد و گفت: این دانشکده با توجه به قدمت آن می تواند برای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز استان به دانشکده گردشگری تبدیل شود.

در ادامه محمدی ده چشمه عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر نقش دانشگاه ها در حوزه های کاربردی و حل مسایل کلان استان، نسبت به خروج پروژه های کلان مطالعاتی از استان انتقاد کرد و با توجه به مصوبات استانی مبنی بر انجام مطالعات و پروژه ها توسط مراکز علمی و شرکت های داخلی استان، بر آمادگی دانشگاه برای مشارکت در پروژه های علمی - تحقیقاتی استان تاکید کرد.

امام دیگر عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز خواستار توجه مسئولان استانی به ساختمان قدیم دانشکده ادبیات (سه گوش) به عنوان سنگ بنای آموزش عالی در استان خوزستان شد.

خنیاب نژاد از اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز هم درباره ظرفیت های گروه زبان فرانسه و استفاده از این ظرفیت ها در راستای تحقق اهداف بین المللی سازی دانشگاه تاکید کرد و گفت: زبان فرانسه ابزاری مهم در شناساندن فرهنگ غنی و هویت ایرانی و ایجاد تبادل، تعامل، گفتگوی سازنده و مثبت و غنی با دیگر ملت ها است.

گلی زاده دیگر عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز خواستار توجه ویژه استاندار خوزستان به حل مشکلات جامعه دانشگاهی استان شد.

پس از پایان این نشست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بازدیدی از آمفی تئاتر جدید دانشکده ادبیات و علوم انسانی داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار