رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: ۱۵ هزار پرونده برای پرداخت خسارت‌های کشاورزان خوزستان که در جریان سیل اخیر دچار خسارت شدند تشکیل شده است.
کد خبر: ۷۶۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 21 July 2019

کیخسرو چنگلوایی در حاشیه نشست بررسی آخرین اقدامات انجام شده در رابطه با پرداخت خسارت سیل زدگان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:با پیگیری‌ صورت گرفته ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد به حساب استان واریز شده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پول بدون عوض که ۵۰ درصد اعتبار مصوب شده استان است به خوزستان تخصیص داده شده است.

عضو قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به اینکه اعتبار بدون عوض از ۱۹ تیر به حساب بانک کشاورزی استان واریز شده ، افزود: هم اکنون حدود ۲۰ هزار نفر از کشاورزان مناطق سیل زده خوزستان درخواست و اظهارنامه‌های خود برای دریافت خسارات و تسهیلات مورد نیاز را به این سازمان ارایه کرده اند.

چنگلوایی گفت: از این تعداد ۱۵ هزار پرونده در سطح شهرستان‌ها تشکیل شده که هشت هزار پرونده به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در خوزستان برای کمک بدون عوض و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد سه هزار و ۹۳۰ پرونده در سامانه خسارات‌ها ثبت شده، افزود: پرداخت خسارت در هفته‌های گذشته شروع شده، و تاکنون ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۸ میلیارد ریال کمک بدون عوض به کشاورزان خوزستان پرداخت شده است.

وی اظهارامیداوری کرد که با برنامه ریزی صورت گرفته در طول هر هفته تعداد ۲ هزار نفر از کشاورزان یا پرونده‌ آنها تکمیل می‌شود و یا خسارت‌ برآورد شده را دریافت می‌کنند.

 کشت تابستانه امسال بی سابقه است

چنگلوایی در ادامه با بیان اینکه تمامی ۲۱۳ هزار هکتار زمین های کشاورزی خوزستان دچار سیل، از آب خارج شده اند، گفت: ۱۲۰ هزار هزار هکتار از این زمین ها پس از آماده سازی ،به زیر کشت تابستانه رفته است.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع ۲۰۰ هزار هکتار کشت تابستانه صورت گرفته ، افزود: از این میزان ۱۷۰ هزار هکتار آن برنج و بقیه نیز ذرت، سویا، آفتابگردان، کنجد و سبزی و صیفی است.

این عضو قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با بیان اینکه پرونده کشت شلتوک در استان برای تابستان امسال بسته شده ، گفت: این میزان کشت نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ هزار هکتار افزایش داشته و می‌توان گفت در طول تاریخ خوزستان این میزان کشت بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، رییس سازمان آب و برق استان خوزستان روز شنبه هفته جاری در اظهاراتی در شورای پدافند غیر عامل خوزستان با بیان اینکه این حجم بالای کشت شلتوک در استان مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، گفت: باید برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل به ویژه در حوزه تخصیص آب، کشت تابستانه در خوزستان مدیریت شود.

پیش از این نیز استاندار خوزستان در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در خصوص اهمیت کشت تابستانه امسال برای جبران بخشی از خسارات، گفته بود:برداشته شدن محدودیت کشت باعث شده تا کشاورزان با امیدواری بیشتری رو به رو شوند.

غلامرضا شریعتی همچنین با تاکید بر اینکه تلاش شده در حد استانداردها و مقررات فضای پشت سدها را خالی کنیم، افزود: در همین راستا لازم است که به تعهدات سدها برای تأمین آب شرب پایبند باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار