حمیدرضا نعیمی در گفتگو با تابناک:
داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت: نام جشنواره با شهرستان اسلام آباد غرب گره خورده و در طول این چند سال عوامل اجرایی تلاش بسیاری برای رساندن این جشنواره فرهنگی هنری با مفهوم جنگ را داشته اند.
کد خبر: ۷۶۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 06 August 2019

حمیدرضا نعیمی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: نمایش‌هایی که هم اکنون با موضوعیت مرصاد در حال اجرا است باعث جذابیت آن و توجه مردم از سراسر کشور شده است.

وی در خصوص اینکه آیا جشنواره پس از یازده دوره به اهداف خود رسیده است یا خیر اظهار داشت: با چشم اندازی که برای آن طراحی شده فاصله زیادی دارد و دلیل آن عدم حمایت مسئولین و توجه نکردن نماینده شهرستان است.

نعیمی ادامه داد: مریوان امروز به واسطه یک جشنواره تئاتر خیابانی نامی بین المللی شده است، چراکه این جشنواره با حمایت کامل مسئولین برگزار می‌شود، ولی ما تاکنون نتوانستیم کاری کنیم که مرصاد به یک پایگاه تبدیل شود و دلیل آن این است که مسئولین و متولیان این شهر فرهنگی نیستند، تنها به جایگاه سیاسی خود توجه می‌کنند و مدام از پستی به پست دیگر که در آن تخصص ندارند جابه جا می‌شوند.

داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در ادامه تصریح کرد: شخصی که به واسطه رای مردم انتخاب می‌شود چرا باید پس از آن مردم را فراموش کند و حرف من را نبیند و نشنود؟ این نماینده مردم آیا با استاندار جلسه‌ای در خصوص جشنواره برگزار کرده است؟ ما هنوز در شهر اسلام آباد به واسطه عدم توجه مسئولین هتل و پاتوق فرهنگی برای اسکان و گرایش بیشتر جوانان به فرهنگ و هنر نداریم، محل استقرار داوران جشنواره هم اکنون در خوابگاه یکی از ادارات شهر بوده که از لحاظ سرویس بهداشتی نامناسب است.

این هنرمند کرمانشاهی در ادامه به مشکلات جشنواره اشاره کرد و گفت: در مکان پلاتو، نورپردازی و سیستم گرمایشی_سرمایشی ایجاد نشده است و این باعث پایین آمدن سطح اجرا‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون مردم بدون هیچ چشم داشتی صد قدم برداشته و برای این شهر آبرو کسب کرده اند یک قدم نیز مسئولین بردارند.

نعیمی در پایان خاطرنشان کرد: بجز بحث جنگی آن باید گفت: آنچه در سطح ایران، اسلام آباد غرب را زنده می‌کند همین جشنواره است و در سطح ملی هویت شهر است، اگر این فرهنگ را از دست بدهیم در هیچ زمینه‌ای از جمله سیاسی  پیشرفت نخواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار