فرماندار شمیرانات ضمن گلایه از گران فروشی برخی از اصناف این شهرستان تأکید کرد: نظارت و بازرسی در حوزه اصناف را افزایش داده و با گران‌فروشان به ویژه نانوایان، رستوران‌داران، خواربار و مواد غذایی که اقلام اساسی مردم را تأمین می‌کنند برخورد جدی خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۷۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 01 September 2019

فرماندار شمیرانات: با گران‌فروشان برخورد قاطع خواهیم داشت

به گزارش تابناک تهران، سیاوش شهریور روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شمیرانات اظهار داشت: اتحادیه ها، بازرسان، تعزیرات حکومتی و دیگر متولیان به ویژه بخشداران در لواسانات و رودبار قصران که منطقه گردشگری بوده و رستوران های بسیاری در آنجا فعالیت دارند باید نظارت بر عملکرد صنوف را تشدید کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف سریعاً به فرمانداری گزارش داده و با متخلف برخورد جدی همراه جریمه های سنگین داشته باشند.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت باید تدابیر لازم برای نرخ مصوب تمام اصناف اتخاذ کند تا شاهد قیمت های مختلف در صنوف مشابه نباشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین پیگیر دستورالعملی برای نظارت بر نانوایان آزادپز نیز هستیم تا بتوانیم کیفیت و قیمت آنها را هم کنترل کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان شمیرانات اذعان داشت: بی ثباتی قیمت ها و گران فروشی تأثیر منفی بر اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی دارد لذا وظیفه داریم با عاملان این امر برخورد کنیم؛ اعتماد مردم مهم ترین سرمایه هر کشور به شمار می آید.

شهریور بیان داشت: اداره کار نیز به بررسی شرایط کاری کارگران به ویژه در رستوران ها و فست فودها ورود کند؛ قانون کار از جمله ساعت کاری، حدود وظایف و ... باید برای کارگران رعایت شود تا در حق این زحمتکشان اجحافی صورت نگیرد.

فرماندار شمیرانات با اشاره به فرا رسیدن ماه مهر گفت: ۱۰ مدرسه در نقاط مختلف شهری شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و فضای اداری ادارات آموزش و پرورش در بخش های لواسانات و رودبار قصران برای توزیع لوازم آموزشی مهیا و به شهروندان اطلاع رسانی شود.

وی همچنین تأکید کرد: با تمام نمایشگاه های غیرمجاز نیز برخورد جدی می شود و هرگونه اقدام و صدور مجوز در این حوزه باید با هماهنگی مسئولان شهرستان باشد.

بهروز صداقتی، معاون برنام ریزی و اداری مالی فرمانداری شمیرانات نیز در این جلسه تأکید کرد: نرخ مصوب اقلام ویژه محرم اعلام شده لذا مسئولان متولی اهتمام کافی در جذب و توزیع سهمیه شهرستان داشته باشند.

وی افزود: در راستای تحقق تشدید نظارت ها علاوه بر گشت مشترک هفتگی، گشت های ویژه با حضور نمایندگان دامپزشکی، شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و فرمانداری اجرا خواهد شد.

سید علی مسیر موسوی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات اعلام کرد: تمام سهمیه تخصیصی شهرستان برغم تمام مشکلات اعم از عدم وجود انبار، نبود مباشر عمده و مشکلات زیربنایی جذب شده است.

وی در ادامه تشریح کرد: در طرح ضیافت (ماه رمضان) و مرحله دوم سهمیه شکر، برنج و گوشت منجد برای مصرف خانوار و رستوران داران جذب و توزیع شده و مرحله سوم نیز در حال جذب است.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر هزار بسته کاغذ ۸۰ گرمی با قیمت ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان جذب شده که قیمت آزاد آن به ۵۰ هزار تومان می رسد لذا اداراتی مانند آموزش و پرورش می توانند برای دریافت این کالای اساسی مراجعه کنند.

میر موسوی اظهار داشت: برای تنظیم بازار ایام محرم، شرکت بازرگانی دولتی، مباشر تأمین و توزیع است و نرخ ها نیز برنج هندی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، شکر فله ای هزار و ۲۵۰ تومان، مرغ منجمد ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، روغن نباتی ۱۵ درصد زیر قیمت و گوشت و قرمز و چای اعلام خواهد شد که با این نرخ در اختیار هیأت ها قرار می گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات سهمیه هیأت های شهرستان را به این صورت: برنج ۲۰ تن، شکر ۹ تن، چای یک تن، روغن ۱۷ تن، مرغ ۳ تن، ۶ تن گوشت با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی در خصوص نمایشگاه پائیزه نیز توضیح داد: در شمیرانات به دلیل عدم وجود محل مناسب برای برگزاری نمایشگاه، نزدیکی شهرستان به نمایشگاه تهران و ... فروش فوق العاده را جایگزین نمایشگاه می کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به طرح ساماندهی اصناف فاقد مجوز گفت: از ابتدای آبان ۹۷ تا پایان مرداد ماه سال جاری هزار و ۷۵ پروانه کسب جدید صادر شده و واحدهای غیرمجاز شهرستان از ۳۵ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار