اگر هدف از تعطیلی پنجشنبه‌ها موضوع اجتماعی باشد که در استان‌های مختلف از نظر آداب، فرهنگ و رسوم با یکدیگر متفاوت هستند، بنابراین ابتدا باید هدف از تعطیلی روز‌های پنجشنبه کاملا مشخص و تبیین شود.
کد خبر: ۷۷۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 03 September 2019

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس ، با اشاره به طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه، گفت:‌ ابتدا باید هدف از این طرح و تعطیلی روز‌های پنجشنبه را در مجلس بررسی کرد، اگر هدف از آن رونق اقتصادی باشد، با توجه به تجارت خاصی و ارتباطات با بانک‌های سایر کشور‌ها نفعی از لحاظ اقتصادی ندارد.

اخبار سیاسی_ او ادامه داد: در کشور‌های دیگر روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است و تعطیلی پنجشنبه و جمعه در کشور ما از لحاظ اقتصاد به ضرر خواهد بود.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: اگر هدف از تعطیلی پنجشنبه‌ها موضوع اجتماعی باشد که در استان‌های مختلف از نظر آداب، فرهنگ و رسوم با یکدیگر متفاوت هستند، بنابراین ابتدا باید هدف از تعطیلی روز‌های پنجشنبه کاملا مشخص و تبیین شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: باید بر روی این طرح کار کارشناسی عمده‌ای صورت بگیرد تا هدف آن مشخص شود، چراکه طرحی که ارائه شده هدف گذاری مشخصی ندارد، البته طراحان اعلام کرده‌اند که برای تقویت بنیان خانواده می‌خواهند پنجشنبه‌ها را تعطیل کنند، اکنون ساعت کاری در شهرستان‌ها تا ۱۴ است و تعطیلی پنجشنبه‌ها در بخش‌های عملیاتی جواب نخواهد داد.

امیرآبادی فراهانی تأکید کرد: بررسی و احتمال تصویب عجولانه این طرح درست نیست و با آن مخالف هستم، زیرا نتیجه خوبی هم نخواهد داشت.

نماینده مردم قم بیان کرد: فکر می‌کنم با توجه به ترافیک طرح‌ها و لوایحی که در دستور کار صحن علنی قرار دارد طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها نتواند در دستور کار قرار بگیرد و در این دور از مجلس به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

 فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار