مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان معتقد است: شناخته شدن شهرهای استان به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی باعث شناخته شدن آن‎ها در سطح ملی و فراملی و مطلع شدن سرمایه‎گذاران از ظرفیت‎های غنی این شهرها خواهد اشت.
کد خبر: ۷۷۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 17 September 2019

سیدحکمت‎الله موسوی اظهار داشت: سالانه طی این هفته در اقصی نقاط کشور، دستاوردها، تلاش‎ها و زحمات دولت در استان‎ها و شهرستان‎ها در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشته می‎شود که امسال نیز به یاری خدا در استان خوزستان این نمایشگاه در حال برگزاری است با این تفاوت که در این دوره، نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت و نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال با یکدیگر ادغام شده و به صورت همزمان در حال برگزاری هستند.

او ادامه داد: ما در نمایشگاه امسال هفته دولت با برپایی غرفه‎ای به مساحت 96 متر، تصمیم گرفتیم تا با معرفی ظرفیت‎‎های خوزستان در حوزه‎های گردشگری، صنایع دستی و سرمایه‎گذاری، با تمرکز روی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان، ظرفیت‎ها، تولیدات و عملکردهای خود را در این حوزه به نمایش گذاریم؛ این درحالی است که که در سایر غرفه‎ها نیز که از سوی فرمانداری‎های شهرستان های مختلف برپا شده‎اند، حوزه صنایع دستی کاملا پررنگ دیده می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان این‎که استان دارای ظرفیت‎های غنی در حوزه صنایع دستی است افزود: در گذشته صنایع دستی برای کاربردهای مختلف زندگی اعم از پوشش، خوراک و حتی ساختن سرپناه برای زندگی تولید می‎شدند و از آن‎جا که استان خورستان دارای تنوع در اقوام با پوشش‎ها، خوراک و حتی محل زندگی است، تولیدات صنایع دستی استان نیز متناسب با این موارد، متنوع هستند.

وی با اشاره به ثبت شدن شهرهای اهواز، دزفول، هویزه و شوشتر به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی به ترتیب در رشته‎های مینای صبی، کپوبافی، بوریابافی و احرامی‎بافی تصریح کرد: این موضوع به نوعی یک برندسازی برای استان خوزستان محسوب و باعث می‎شود این صنایع و شهرها در سطح ملی و فراملی شناخته شوند.

موسوی اضافه کرد: شناخته شدن این شهرها در سطوح ملی و فراملی نیز باعث مطلع شدن سرمایه‎گذاران این حوزه از وجود چنین شهرهایی با چنین ظرفیت‎هایی می‎شود که این به نوبه خود حفظ فرهنگ و آثار هنری و تداوم آن‎ها در شهرهای مذکور را درپی خواهد اشت و این شهرها می‎توانند به عنوان محل تولید، عرضه و فروش آثار هنرمندان صنایع دستی مطرح شوند.

او خاطرنشان کرد: حوزه صنایع دستی علاوه بر این که تولید ملی و رونق تولید را در پی دارد عملاً موجب ارزآوری و اشتغال خانم‎های خانه‎دار و کسانی که دسترسی به حجم سرمایه‎گذاری بالا و یا زمان آزاد کافی برای کار در خارح از منزل را ندارند می‎شود و این افراد می‎توانند با کمترین حجم سرمایه‎گذاری و کمترین آموزش‎ها به راحتی کارگاه‎های صنایع دستی را راه‎اندازی و به اشتغال دست پیدا کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار