مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خبر داد:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با اولویت مناطق سیل‌زده خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 17 September 2019

سیده فرانک موسوی با اشاره به اجرای طرحی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: در این طرح که با اولویت مناطق سیل‌زده اجرا خواهد شد، توانمندسازی 420 زن سرپرست خانوار با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود‌.

وی با اشاره به ادامه شناسایی زنان هدف این طرح، افزود: تفاوت این طرح با طرح‌های قبلی در این است که بانوانی شناسایی خواهند شد که به نوعی مهارت‌هایی دارند و در جریان طرح، به این افراد، آموزش تکمیلی ارائه می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان عنوان کرد: به این افراد بیشتر آموزش صنایع دستی از قبیل بافت تابلو فرش، قالی و گلیم ارائه می‌شود. همچنین پشتیبان‌هایی برای این افراد تعریف می‌شود تا محصولات آن‌ها خریداری شود و مشکل بازار فروش نداشته باشند.

موسوی تصریح کرد: پشتیبان‌هایی از رده ملی، این افراد را پشتیبانی می‌کنند و محصولات آنان را خریداری خواهند کرد. در صورتی که این طرح بازخورد خوبی داشته باشد، طرح توسعه داده می‌شود اما فعلا در فاز نخست 420 زن در پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: اولویت ما زنانی است که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و به همین دلیل شناسایی این زنان کمی زمان‌بر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار