مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: تردد زائران خارجی تنها از مرز بین المللی شلمچه انجام می شود.
کد خبر: ۷۸۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 16 September 2019

سرهنگ رضا دولتشاهی  با اشاره به وضعیت مسیرهای منتهی به مرز چذابه برای تردد زائران اربعین حسینی اظهار کرد: در مسیر از اهواز تا سوسنگرد مشکل خاصی وجود ندارد. این مسیر تنها مشکل خط‌کشی و نصب تابلو علائم دارد که کمبودها را به راهداری اعلام کرده‌ایم و قرار است از اول مهرماه کار در این زمینه آغاز شود.

به گزارش"تابناک" وی افزود: با این وجود، در مسیر سوسنگرد تا چذابه مشکلاتی وجود دارد. سال گذشته زیرسازی‌هایی برای دوبانده کردن جاده در این مسیر انجام شده بود اما در برخی نقاط که هنوز آسفالت نشده بود، زیرسازی‌ها به دلیل سیل از بین رفت. اکنون کار در این مسیر در حال انجام است اما نمی‌دانیم تکمیل کار به زمان اربعین می‌رسد یا خیر.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه ممکن است برای تعریض برخی نقاط مسیر سوسنگرد تا چذابه تا اربعین فرصت وجود نداشته باشد، ادامه داد: همچنین در برخی نقاط کار به دلیل معارض و مشکلاتی که وجود داشته است، نیمه‌کاره مانده و بعید است به اربعین امسال برسد.

دولتشاهی بیان کرد: از سال گذشته دو پارکینگ جنوبی و شمالی در مرز چذابه وجود داشت که کار تسطیح پارکینگ شمالی انجام شد اما کار تسطیح پارکینگ جنوبی و توسعه آن در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه پارکینگ‌ها، بیان کرد: سال گذشته در برخی مقاطع دچار مشکل بودیم که امسال نیز با توجه به رایگان شدن روادید مطمئنا تردد زائران افزایش می‌یابد و باید از اکنون مشکل پارکینگ‌ها حل شود.

رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد: همچنین زیرسازی جاده‌های منتهی به مواکب و جاده پشت مواکب در حال انجام است. آماده‌سازی جاده پشت مواکب بسیار مهم است و حتی اگر آسفالت نشود و تنها زیرسازی آن به پایان برسد تا شرایط تردد خودروها فراهم شود نیز کافی است تا خدمات مواکب دیگر از جاده پشتی انجام ‌شود و در مسیر تردد نباشند.

وی گفت: امسال به هیچ خودرویی اجازه ورود یا پارک در مواکب داده نمی‌شود و ماشین‌آلات باید خدمات را از پشت مواکب انجام دهند. تلاش جهت آماده‌سازی این دو جاده در حال انجام است و اگر این کار به پایان برسد مشکل خاصی نخواهیم داشت.

دولتشاهی بیان کرد: جاده مواکب و پارکینگ‌ها به جاده نفت متصل می‌شود؛ این جاده توسعه خوبی پیدا کرده است و با آسفالت آن بسیاری از مشکلات حل می‌شود. پارکینگ شهرداری در بستان نیز در پی سیل دچار مشکل شده بود که آسفالت شده است.

رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد: تنها حدود 10 روز دیگر فرصت داریم و باید ببینیم کارها به کجا می‌رسند. پس از حدود 10 روز دیگر کلیه عملیات اجرایی متوقف می‌شود زیرا در زمان تردد زائران نمی‌توانیم اجازه دهیم ماشین‌آلات عملیاتی تردد کنند.

دولتشاهی با اشاره به وضعیت مسیرهای منتهی به مرز شلمچه بیان کرد: در خصوص مرز شلمچه قرار نیست جاده اهواز تا خرمشهر تعریض یابد اما در مسیر خرمشهر تا شلمچه توسعه پارکینگ‌ها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: همچنین تعدادی پارکینگ‌ بین مسیر در حال آماده‌سازی است تا در صورت اینکه ظرفیت دو پارکینگ مرز شلمچه تکمیل شود خودروها در پارکینگ‌های بین‌راهی پارک کنند. در مسیر خرمشهر تا شلمچه نیز باید یک سری تابلوهای علائم نصب شود که هماهنگی آن در حال انجام است.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: هر چند در مجموع وضعیت مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان نسبت به سال گذشته بهتر است اما به دلیل سیل بسیاری از زیرساخت‌هایی که آماده شده بودند و امسال باید تکمیل می‌شدند، از بین رفته است.

در ادامه داریوش باقر جوان در این جلسه اظهار کرد: موضوع حمل و نقل و مسائل جاده ای یکی از موضوعات مهمی است چرا که خلل در این امور م تبعات و مشکلات ملی و فرا ملی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در موضوع اربعین باید کارها با همکاری و بدون موازی کاری صورت گیرد، افزود: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنیم، خوابگاه رانندگان است چرا که امنیت مسافران برای ما مهم است و باید راننده استراحت کافی داشته باشد و فشردگی کاری نباید موجب این شود که رانندگان بیش از زمان استاندارد رانندگی کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور عنوان کرد: بحث انبار توشه و بارهای غیر همراه یکی دیگر از موارد مهم است که باید ساماندهی دقیقی صورت گیرد.

باقرجوان گفت: جاده ها در استان خوزستان مطلوب است اما در ایلام گلوگاه هایی وجود دارد که ترافیک را طولانی تر کنند.

وی بیان کرد: طرح ویژه اربعین در سازمان حمل و نقل از ۱۷مهر تا ۳ آبان در جاده های کشور اجرا می شود و طرحی فوق العاده نیز از ۲۴مهر تا ۲۹مهر نیز در استان ایلام اجرا خواهد شد.

همچنین غلامعباس بهرامی نیا اظهارداشت:  امسال علاوه بر  پیش بینی افزایش تعداد زائران ، در شکل و نحوه جابجایی مسافران در مرزها به ویژه مهران تفاوت هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به چالش هایی که طی ۲ سال اخیر بخش حمل و نقل سازمان راهداری با آن مواجه بوده است، گفت: بارندگی های پاییز و زمستان خرابی هایی را به دنبال داشته است و بعد از آن سفرهای تابستان آغاز شد و همین موارد برای این بخش چالش های متعددی ایجاد کرد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از چالش های بسیار جدی این سازمان در بحث جابجایی و ارسال کالاهای اساسی مورد نیاز در سراسر کشور بود و حساسیت موضوعی به شکلی بود که وزیر راه و شهرسازی برای بررسی روند حمل کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور چندین سفر به بندر امام خمینی (ره) داشته است.

عضو ستاد اربعین استان خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون نیز جابجایی و انتقال زائران از مرزهای شلمچه و چذابه به یک اولویت تبدیل شده است، گفت: پیش بینی ها از افزایش ۲برابری زائران نسبت به سال گذشته حکایت دارد و به همین خاطر باید آمادگی های لازم را داشته باشیم تا فرآیند حمل و نقل عمومی دچار غافلگیری نشود.

بهرامی نیا تصریح کرد: برنامه ریزی های ما در استان خوزستان برای امسال بر اساس ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر صورت گرفته و برای جابجایی آنها مانند سال های گذشته از ظرفیت تشکل های صنفی در حوزه حمل و نقل استفاده خواهد شد.

پیش از این مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اختصاص ۴ هزار وسیله نقلیه برای جابجایی زائران اربعین از مرزهای شلمچه، چذابه و پس کرانه اندیمشک به عنوان پشتیبان مرز مهران خبر داده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار