وزارت نفت در ابلاغیه جدیدی به بخش‌های مختلف این وزارتخانه تصمیم به حذف ورزش حرفه‌ای از بدنه این وزارت‌خانه گرفته است. این ابلاغیه همچنین محدودیت‌های فراوانی برای ورزش‌های قهرمانی اعمال کرده است.
کد خبر: ۷۸۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 17 September 2019

نفت تهران، یکی از تیم‌های ریشه‌دار پایتخت بود که روزگاری به یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ برتر تبدیل شد و فوتبال دوستان هنوز حضور نفتی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به یاد دارند. با این حال پس از منع ارگان‌های دولتی برای هزینه در ورزش حرفه‌ای، وزارت نفت به مانند یک فرزند سر راهی با تیم فوتبال نفت تهران برخورد کرد تا این تیم در سال‌های اخیر حیاتش از مالکی به مالک دیگر دست به دست شود و در نهایت هم منحل شود.

البته نفت تهران، تنها تیم فوتبال زیرنظر وزارت نفت نبود و نیست. این وزارت خانه در لیگ نوزدهم سه تیم نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم را به عنوان نماینده در اختیار دارد. وزارت نفت با وجود این که از هزینه کردن برای این تیم‌ها که جزو ورزش حرفه‌ای محسوب می‌شوند، منع شده است اما همیشه به خاطر وظیفه اجتماعی‌ای که در این مناطق دارد، روی سه نماینده‌اش در لیگ برتر نظارت داشته و به صورت غیرمستقیم به این تیم‌ها کمک مالی کرده است. ضمن این که اعضای هیات مدیره و مدیران عامل نفت مسجد سلیمان، پارس جنوبی و صنعت نفت آبادان از بدنه وزارت نفت منصوب می‌شدند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در ابلاغیه‌ای جدید به بخش‌های مختلف وزارت نفت، تقریبا ورزش را از بدنه این وزارت‌خانه حذف کرده است. او در این ابلاغیه اعلام کرده که مالکیت، مدیریت و کمک مالی به باشگاه‌های حرفه‌ای توسط شرکت‌های تابعه صنعت نفت به صورت مستقیم و غیرمستقیم ممنوع است.

وزیر نفت همچنین تاکید کرده است که تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی تا تاریخ یکم آذر فرصت دارند که وضعیت مالکیتشان را مشخص کنند و از زیرنظر وزارت نفت خارج شوند.

این تصمیم وزیر نفت در حالی مطرح می‌شود که تیم‌های نفت مسجد سلیمان،‌ صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی در کوران مسابقات لیگ برتر قرار دارند. با این اوصاف آیا چنین تصمیمی – اگر هم درست باشد - در این بازه زمانی به نفع این سه تیم است؟

ابلاغیه جدید وزیر نفت به بخش‌های مختلف وزارت نفت تنها محدود به ورزش حرفه‌ای نمی‌شود. در این ابلاغیه برای کاهش هزینه‌ها محدودیت‌های فراوانی برای ورزش‌های قهرمانی هم در نظر گرفته شده است.

 

آتش وزارت نفت به جان 3 تیم‌ لیگ برتری! + نامه

 

آتش وزارت نفت به جان 3 تیم‌ لیگ برتری! + نامه

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار