مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان از آغاز عملیات برداشت خرما در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال 50 هزار تن خرما از نخیلات شهرستان شادگان برداشت شود.
کد خبر: ۷۸۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 23 September 2019

خلیل منیعات با اشاره به آغاز برداشت خرما از نخیلات این شهرستان اظهار کرد: برداشت خرما از سطح ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عملیات برداشت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال ۵۰ هزار تن خرما از نخیلات شهرستان برداشت و با نرخ توافقی از نخلداران شادگان خریداری شود تا بتوان آن را به استان‌های مختلف و همچنین خارج از کشور صادر کرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه امسال 50 درصد از محصول خرما در اثر سیل از بین رفت، تصریح کرد: کشاورزان و نخلداران شهرستان در نخیلاتی که محصول آن‌ها پس از سیل از بین نرفته است کار برداشت را انجام می‌دهند.

منیعات عنوان کرد: با توجه به نوع نخیلات شهرستان، ۸۰ درصد از خرمای برداشت شده از نوع استعمران و ۲۰ درصد دیگر شامل ارقام گنطار، بریم، برحی و اشکر است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان شادگان دارای ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل است و از این سطح ۱۰ هزار هکتار بارور و ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار غیر بارور هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار