فضل الله رنجبر در گفتگو با تابناک:
فرماندار کرمانشاه گفت: ستاد اجرایی انتخابات در استان برای جلوگیری از هرگونه تخلفات زود هنگام انتخاباتی تشکیل شده است.
کد خبر: ۷۸۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 24 September 2019

فضل الله رنجبر در نشست اختصاصی با مجموعه خبری تابناک کرمانشاه باموضوع انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمن قدردانی از خبرگزاری تابناک و تلاش های مستمر در جهت پوشش دهی اخبار، امسال در اسفند  ماه جاری شاهد برگزاری انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی خواهیم بود و از ۱۰ آذر ماه با دستور وزیر کشور، شروع کارهای انتخابات به صورت رسمی و بمدت ۶ روز مهلت انتخاب هیئت های اجرایی را داریم. 


وی در خصوص کنترل و نظارت بر تبلیغات مجازی افزود: تدبیر مهم وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات، تشکیل هیئت های بازرسی انتخابات در سطح کشور، شهرها و بخش‌های مختلف است و هیئت های بازرسی در حوزه کرمانشاه سه نفر را به عنوان رئیس بازرسی، دبیر و عضو هیئت معرفی کردهکه این هیئت به زودی اعلام موجودیت خواهد کرد .

فرماندار کرمانشاه با اشاره به تبلیغات داوطلبین و نامزدهای انتخابات در فضای مجازی تصریح کرد : در زمینه تبلیغات افرادی هستند که احتمال می دهیم کاندیدا باشند و تحت عنوان کاندیداهای احتمالی تبلیغات می‌کنند، این مغایرتی با قانون ندارد اما افرادی که صراحتاً کاندیداتوری را اعلام می کنند این متفاوت است و به نوعی تبلیغات محسوب می‌شود و از طریق هیئت بازرسی تذکر داده می شود که این در جهت معرفی کاندیداهای احتمالی است ودر سال‌های گذشته مرسوم بوده است. البته بین تعریف نامزد و داوطلب تفاوت هست، ما افراد را به عنوان نامزد معرفی می کنیم که صلاحیت شان به عنوان نامزد تایید و لیست اینها انتشار یابد و به اینها نامزد انتخاباتی می گوییم. و افرادی که قصد کاندیداتوری دارند و ورود یابند مراحل چون در حال انجام است و آنان داوطلبی می‌گوییم نکته مهم اینکه افرادی که بدون ذکر کاندیدای یازدهمین دوره مجلس کارت ویزیت منتشر می کنند مشمول تخلف نمی شوند.

 رنجبر افزود: کار افرادی که خودسرانه تبلیغات انجام می دهند، غلط است و هیئت های بازرسی در روزهای آتی در این باره  تصمیم می گیرند، ابتدا قصد ارشاد، فراخوان و تذکر داریم، درصورت عدم اصلاح برخورد قانونی صورت می‌گیرد و موجب افزایش مشارکت می شود، ما در آستانه سال جاری پروژه بزرگی در انتخابات داریم که در ۲۲ اسفند برگزار می‌شود، باید شور انتخاباتی ایجاد شود و تبلیغات در فضای مجازی، بدون ذکر اسم فرد، قوانین و مقررات و تقویم زمان انتخاباتی، توانمندی و ویژگی های افراد اصلح را مطرح کنیم. برای برنامه‌های تجمیعی مجوز می‌دهیم و همکاری می‌کنیم اما با تبلیغات تخلفاتی برخورد خواهیم کرد.

فرماندار کرمانشاه در خصوص تغییر و بازنگری در انتخابات امسال ابراز داشت : هیئت اجرایی شامل رئیس که فرماندار هر شهرستان است, و مرکز حوزه انتخابی است این فرد یعنی رئیس مرکز حوزه انتخابیه صلاحیت کاندیداها را مورد بررسی قرار می‌دهد که شامل حوزه‌های فرهنگی انتخابی هم هست همچنین فرماندار و دو نفر دادستان هر شهرستان و رئیس ثبت احوال شهرستان عضو اداری هستند، برای انتخاب هشت نفر دیگر از ۳۰ نفر از معتمدین، روحانیون و افراد مهم که ۳ سال سابقه زندگی در آنجا را داشته باشند استفاده می شود، هیئت نظارت این افراد را معرفی و انتخاب می‌کنند، این افراد بایستی مومن، مقید به جمهوری اسلامی، معتقد به ولایت فقیه، آگاه، بومی و باتجربه باشند.

وی در مورد همکاری دستگاه های نظارتی با فرماندار افزود: ما قصد تعامل داریم، جلسه‌ای با مفید رئیس هیئت نظارت برگزار شد که در راستای تأکیدات استاندار، معاونت سیاسی و دولت تدبیر و امید بود، ما از همان مراحل ابتدایی انتخابات اصل را بر تعامل می‌گذاریم و معتقدیم با برادری و همکاری می توان کارها را پیش برد و قطعاً هیئت نظارت ما را در اجرای انتخابات کمک خواهد کرد و شرایط برای حضور افراد صالح، انقلابی و کاربلد باشیم، همچنین شاهد شور و اشتیاق در انتخابات باشیم.

به گفته این مسئول، از مردم و اقشار مختلف خواستاریم گزارش هر تخلفی در حوزه انتخابات و تبلیغات زودرس را به هئیت بازرسی اطلاع دهند زیرا امسال این هیئت‌های موظف به رسیدگی به کلیه تخلفات، قبل، حین و پس از برگزاری هستند.
 
رنجبر تاکید کرد: ما از مدت‌ها پیش، کمیته اجرایی شامل نقلیه، پشتیبانی، اطلاعات و فناوری، کمیته امنیت انتخابات، تبلیغات و روابط عمومی را تشکیل و همچنین ستاد انتخابات با ۴ جلسه هر دو هفته یکبار تشکیل و بخشداران را از اعضای کمیته های ۹ گانه انتخابات قرار دادیم. و از هم اکنون کار بررسی شعب را در دستور کار قرار دادیم که انجام دهندگان و نمایندگان فرمانداری، امکانات مدارس، بانک‌ها و شعبات را بررسی می‌کنند. به واقع بررسی شرایط شعب اخذ رای بر عهده ستاد اجرایی گذاشته شده است سعی می کنیم رویکردی جدید، عالمانه ، آگاهانه و زمینه آرامش مردم را فراهم و شعب را تقسیم کنیم تا از دغدغه ها کاسته و مردم پای صندوق‌های رای باشند.
 
فرماندار کرمانشاه در پایان از مجموعه خبری تابناک به جهت پیگیری ،انعکاس و پوشش به موقع اخبار در سطح استان تشکر و قدردانی نمود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار