رئیس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل گفت: دستگاه نابودسازی پسماندهای عفونی، سه سال پس از استقرار در مرکز درمان بستر این شهرستان، راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۸۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 15 October 2019

مسلم بربریان افزود: این دستگاه به روش غیرسوز حدود ۳ سال پس از مستقر شدن در مرکز درمان بستر شهرستان هفتکل بالاخره با افتتاح در روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸ به صورت رسمی راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: طی این مدت به دلیل رعایت نشدن ضوابط زیست محیطی و بهداشتی و مشخص نبودن نحوه مدیریت و دفع اصولی پسماندهای پزشکی طبق قانون موضوع توسط این اداره پیگیری و خوشبختانه این امر محقق شد.

بربریان اظهار امیدواری کرد: با انجام اقداماتی از این قبیل بتوان گامهایی مؤثر در حل معضلات زیست محیطی شهرستان به خصوص در حوزه پسماند برداشت.

بر اساس آیین‌نامه مدیریت زباله‌های بیمارستانی مصوب سال ۸۶ مجلس شورای اسلامی، پسماندهای پزشکی ویژه به همه پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، درمانی، آزمایشگاه های تشخیص طبی، و سایر مراکز مشابه که به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سمی بودن، بیماری‌زایی، قابلیت انفجار یا اشتغال، خورندگی و مشابه آن که به مراقبت ویژه (مدیریت خاص) نیاز دارند، گفته می‌شود.

این نوع پسماند سامل چهار دسته اصلی پسماند عفونی، پسماند تیز و برنده، پسماند شیمیایی و دارویی و پسماند عادی هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار