رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه خوزستان، سه روز آینده را اوج تراکم زائران در این مرز عنوان کرد و گفت: در ۱۶ روز اول ماه صفر ورودی زائران به کشور از مرز چذابه ۱۳۸ هزار و ۹۲۶ نفر بوده و پیش بینی می شود تا روز اربعین ۲۰۰ هزار نفر از این مرز وارد شوند.
کد خبر: ۷۸۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 16 October 2019

علی حسین حسین زاده با اشاره به افزایش بازگشت زائران از این مرز، گفت: روز سه‌شنبه تا ساعت ۲۴ در حدود ۱۳هزار نفر از زائران اربعین عازم عتبات شده و در حدود ۲۷ هزار نفر از مرز چذابه به کشور بازگشته‌اند که دو برابر آمار ورودی‌هاست.

وی سه روز آینده را اوج تراکم زائران در مرز چذابه دانست و اضافه کرد: امکانات کافی برای ورود زائران در مرز چذابه فراهم شده است.

وی گفت: بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس برون شهری در پایانه چذابه مستقر شده اند تا زائران را به صورت مستقیم به شهرهای خود منتقل کنند.

حسین زاده افزود: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری نیز برای جابجایی زائران به پارکینگ ها و شهر اهواز اختصاص یافته است.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه همچنین نسبت به افرایش تصادفات رانندگی در میان زائران به دلیل خستگی و خواب آلودگی هشدار داد.

وی با اشاره به فراهم شدن امکان اسکان موقت برای زائران، توصیه کرد: زائرانی که وارد کشور می شوند، پیش از ادامه مسیر به سمت شهرهای خود در این مکان ها استراحت کنند تا احتمال بروز حوادث رانندگی در مسیر را به حداقل برسانند.

به گفته وی به دلیل شلوغی مسیر و خستگی و عجله زائران برای رسیدن به مقصد، آمار تصادف‌ در روزهای اخیر افزایش یافته، به طوری که در ۲ روز گذشته در چهار سانحه رانندگی، چهار نفر کشته شده اند که همگی آنها زائرانی بودند که به کشور باز می‌گشتند.

حسین زاده در ادامه گفت: مشکل کمبود آب معدنی در مرز چذابه مرتفع و امکانات رفاهی در موکب ها فراهم شده است.

وی افزود: کارشناسان بهداشت نیز در مرز مستقر شده ورود زائران را بررسی می کنند تا از انتقال بیماری ها جلوگیری شود.

به گفته سردار احمد نوریان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور، ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۱۵۹ زائر اربعین حسینی در ۱۵روز نخست ماه صفر از مرزهای چهارگانه خسروی در استان کرمانشاه، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه از خوزستان رهسپار کربلای معلی و نجف اشرف شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار