معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مشکل پیش آمده برای ورود زائران پاکستانی و افغان به خاک عراق در مرز شلمچه در دست پیگیری است.
کد خبر: ۷۸۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ 16 October 2019

کوروش مودت با بیان اینکه عراق از ورود اتباع پاکستانی و افغان به این کشور به دلیل مشکل در گذرنامه و روادید جلوگیری کرده است افزود: این زائران که برای شرکت در همایش اربعین خود را به مرز شلمچه در استان خوزستان رسانده‌اند برای ورود به خاک عراق با مشکل مواجه شده اند.

وی با اشاره به حضور جمع کثیری از  اتباع پاکستانی و افغانستانی در پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: گذرنامه این زائران برای ورود به خاک عراق دارای اشکال است که این موضوع در حال پیگیری از سوی طرف عراقی است.

فرماندار خرمشهر افزود: مدارک اتباع پاکستان و افغانستان  به کشور عراق ارسال شده که پس از تائید گذرنامه می‌توانند عازم عتبات عالیات شوند.

مودت تصریح کرد: مشکل گذرنامه اتباع خارجی پیش از این یکبار در مرز شلمچه حل شد تا هیچ زائر خارجی از مرز شلمچه بازنگردد. ، در حال حاضر نیز سعی در حل مشکل خروجی این اتباع را داریم . روادید زائران افغانستان و پاکستان دارای اشکالی است که باید مدارک آنها در شلمچه عراق مورد تایید قرار گیرد.

روز دوشنبه هفته جاری نیز عراق از ورود زائران پاکستانی اربعین به این کشور به دلیل مشکل مهر گذرنامه جلوگیری کرد که با پیگیری صورت گرفته این مشکل برطرف شد.

 حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود ۱۰۰ هزار  زائر از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، هند و پاکستان از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر تنها گذرگاه مرزی زائران خارجی اربعین است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار