مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: روزانه ۱۶ هزار متر مکعب آب آشامیدنی بین موکب‌های مستقر در گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه توزیع می‌شود.
کد خبر: ۷۸۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ 16 October 2019

صادق حقیقی پور چهارشنبه در بازدید از مرز شلمچه با بیان اینکه امسال آبفا خوزستان خدمات خود را در مرزهای شلمچه و چذابه ۲ برابر افزایش داد تا آب آشامیدنی مورد نیاز زائران اربعین و موکبها را تامین کند افزود: با اقدامی که از ماه ها قبل انجام شد روزانه ۱۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی در شلمچه و ۶ هزار متر مکعب نیز در چذابه به وسیله تانکر و از طریق شبکه‌های تامین آب بین موکب ها توزیع می شود که تامین این مقدار آب آشامیدنی بین چهار مرز تردد زائران کربلا بهترین عملکرد آبفا را نشان می دهد.

وی افزود: ۲ آزمایشگاه سیار نیز در مرزهای چذابه و شلمچه مستقر هستند تا آب مصرفی موکب ها برای پخت و پز و آشامیدن را کلرسنجی کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: روزانه سه هزار متر مکعب آب ، از محل آب شیرین‌ کن خرمشهر با ای سی کمتر از ۲۰۰ میکروموس برای مرز شلمچه تامین می شود که کیفیت آن از آب آشامیدنی موجود در بازار نیز بهتر است.

حقیقی پور با اشاره به توزیع آب آشامیدنی در مرزهای شلمچه و چذابه با ۷۹ دستگاه تانکر تصریح کرد: ۴۲ تانکر در شلمچه و ۳۷ تانکر در مرز چذابه، آب آشامیدنی مورد نیاز موکب ها را توزیع می کنند و در کنار آن نیز بیش از پنج هزار متر مکعب آب از طریق لوله‌ کشی بین موکب ها توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال تردد در مرزهای خوزستان به چند برابر سال های قبل رسید ولی در زمینه توزیع آب مشکلی وجود نداشته که این مهم با تلاش پرسنل آبفا شهرهای آبادان و خرمشهر حاصل شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص وضعیت فاضلاب مرز شلمچه گفت: طرح فاضلاب مرز شلمچه آماده اجرا است ولی سازمان منطقه آزاد اروند هنوز جانمایی لازم را برای مکان جدید موکب ها مشخص نکرده تا بتوان مسیر عبور فاضلاب را مشخص کرد. این در حالی است که لوله‌های شبکه فاضلاب تهیه و تحویل سازمان منطقه آزاد اروند شده است.

حقیق پور اظهار داشت: امسال شرکت آبفا خوزستان برای تامین آب، ارتقا سیستم ها، خط انتقال، ماشین آلات و سایر موارد در مرزهای شلمچه و چذابه ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرد.

وی با اعلام آمادگی آبفا خوزستان برای خدمات رسانی به زائران در مسیر بازگشت گفت: در موج بازگشت و در بحث انتقال آب از طریق شبکه و تامین آب بسته بندی برنامه ریزی مناسبی انجام شده، البته بخشی از آب های بسته بندی شده به وسیله دستگاه آبفا تهیه شده و بخشی نیز خریداری شده است.

مرز شلمچه بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران اربعین بوده است و تاکنون بیش از ۲۷ درصد زائران از این گذرگاه مرزی راهی کربلا شده اند.

۴۰۰ موکب مردمی در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا شلمچه عراق شبانه روز به زائران خدمت رسانی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار