استاندار خوزستان گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث مصون سازی و قدرت سیستم امنیتی جزو کشورهای برتر دنیاست.
کد خبر: ۷۹۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 02 November 2019

غلامرضا شریعتی شنبه در آیین نواختن زنگ پدافند غیرعامل در هنرستان دخترانه حضرت خدیجه ( س) اهواز بیان کرد: با کمک جوانان ونوجوانان این سرزمین سیستم ایمنی نظام جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای طراحی شده است که از حملات مختلف جلوگیری می‌کند وبسیار مقاوم است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد افزود: هر چه چتر ایمنی ‌و پدافندی عمیق و وسیع‌تر باشد امکان اختلال در سیستم ایمنی از سوی دشمنان کمتر است.

شریعتی ادامه داد: تهدیدات امروز دشمنان فناورانه ومردم‌محور است و ‌دشمنان تلاش دارند که ایران از فنون ‌تکنولوژی روز دنیا محروم باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف پدافند غیرعامل  مصون سازی جامعه از تهدیدات است اظهار داشت: حمله سایبری می‌تواند خدمات رسانی و زیرساختهای یک کشور را دچار اختلال کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در پدافند غیرعامل با مصون کردن مکان‌های مهم اقتصادی و خدماتی، جامعه را در مقابل تهدیدات دشمنان مصون می‌کنیم.

شریعتی در ادامه در تعریف اصل پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر مسلحانه است که باید در این نوع دفاع سه اصل مصون سازی، افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری رعایت شود.

وی ادامه داد: قدرت ممانعت باید به گونهای ایجاد شود که کمترین آسیب به مردم و  ‌جامعه وارد شود، امروز کشورها با سلاح به جنگ با یکدیگر نمیروند بلکه با حملات سایبری سیستم یک کشور را دچار اختلال می‌کنند.

در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان با اشاره به ضرورت آموزش پدافند غیرعامل به دانش آموزان بیان کرد: با معرفی اصول پدافند غیرعامل به دانش آموزان نسل جوان ونوجوان با اقدامات دفاعی در زمان بروز هر گونه حادثه طبیعی وغیر طبیعی آشنا خواهندشد.

کورورش مودت گفت: آموزش وپرورش بهترین فضا ومکان برای بستر سازی شرایط آشنایی نوجوانان و جوانان با اصول پدافند غیر عامل است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در عمران ‌و مدیریت شهری اصول پدافند غیر عامل باید رعایت شود افزود: با رعایت اصول پدافند غیر عامل در زمان وقوع حادثه مردم به خدمات دسترسی خواهند داشت.

وی گفت: به عنوان مثال هنگام وقوع بحران و حادثه زیرساختهای مدارس مثل آب و برق قطع می‌شود که باید برای رفع این ضعف زیر ساختی چاره اندیشی شود.

مودت ادامه داد : دانش آموزان، نسل آینده کشور هستند که باید با اصول پدافند غیر عامل آشنا شوند تا در زمان وقوع حادثه ودر مقابل هر گونه خطر از خود محافظت کنند.

هفته پدافند غیر عامل از هشتم تا ۱۴ آبان ماه نام‌گذاری شده است که ۱۸۶ برنامه در این هفته در خوزستان اجرا می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار