مجمع جوانان نواندیش خوزستان در بیانیه‌ای نسبت به شائبه دخالت برخی نمایندگان استان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و خواستار نظارت هرچه بیشتر استاندار خوزستان بر انتصابات استانی به ویژه در حوزه اجرایی انتخابات برای پیشگیری از هرگونه جهت دهی به این رویداد شد.
کد خبر: ۷۹۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸ 08 November 2019

 بیانیه مجمع جوانان نواندیش خوزستان درباره شائبه دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتخابات

 مجمع جوانان نواندیش خوزستان در بیانیه‌ای نسبت به شائبه دخالت برخی نمایندگان استان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و خواستار نظارت هرچه بیشتر استاندار خوزستان بر انتصابات استانی به ویژه در حوزه اجرایی انتخابات برای پیشگیری از هرگونه جهت دهی به این رویداد شد.

در این بیانیه که توسط روابط عمومی مجمع جوانان نواندیش خوزستان منتشر شده، آمده است: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در شرایط حساس کنونی کشور آنچه بیش از پیش مهم و حیاتی به نظر می‌رسد، مشارکت حداکثری مردم در انتخاباتی آزاد، برای تعیین سرنوشتشان است.

از ابتدای انقلاب اسلامی ایران و در بزنگاه‌های مهم سیاسی و انتخاباتی هرگونه دخالت از سوی هر فرد، گروه و یا جریانی که موجب یاس و دلسردی مردم از حضور در این فرایند سیاسی و دموکراتیک شود، از سوی تمامی مسئولان نظام محکوم بوده و از آن به عنوان خیانتی بزرگ و آشکار به کشور نام برده شده است.

در ادامه آمده است: بی‌شک مهم ترین مساله در هر انتخاباتی آسودگی خیال جامعه از باب حفظ و صیانت آرا است؛ در چند مدت اخیر اخبار رسیده درخصوص دخالت برخی نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در انتخابات آتی، موجب نگرانی فعلان سیاسی و اجتماعی استان شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: دخالت در چینش نیروهایِ اجراییِ برگزارکننده انتخابات که در وهله نخست رکن اصلی این رویداد مهم به شمار می‌آید بی تردید از چشم تیزبین جامعه و فعالان سیاسی خوزستان دور نخواهد ماند و وقت مناسب پاسخ مناسب نیز خواهد داشت؛ بنابراین توصیه جدی به آن دسته از نمایندگان خوزستان در مجلس که موجب این شائبه و نگرانی شده‌اند، آن است که «بگذاریم مردم حرف آخر را بزنند» و از دکتر شریعتی استاندار خوزستان نیز خواستاریم در برابر لابی، فشار و هجمه برخی نمایندگان ایستادگی کرده و حفاظت از آرای مردم را که وظیفه نخست وی در انتخابات است، در اولویت کار قرار دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر چه در چهار سال اخیر فعالیت‌ نمایندگان مردم استان در حوزه‌های مختلف توسط جامعه رصد شده است، این بار در ماه‌های منتهی به انتخابات هرگونه فعالیت آنان در حوزه‌های انتخاباتی از جمله دخالت‌ و فشار برای تغییر در ارکان اجرایی نیز پایش و گزارش هرگونه تخلف به انضمام مستندات به صورت شفاف به مردم ارائه خواهد شد.

مجمع جوانان نواندیش خوزستان اکیدا به نمایندگان محترم مجلس توصیه دارد این موارد و تذکرات را جدی گرفته و نسبت به رعایت آن اهتمام ورزند. امید است که با رعایت حق انتخاب مردم و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حق‌الناس بودن رای مردم، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی سالم در اسفند ماه امسال باشیم و خروجی آن در راستای پیشرفت و اعتلای کشور و خاصه استان بزرگ و عزیز خوزستان باشد.

دوم اسفند سال ۱۳۹۸، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار