مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی با هدف جریان سازی فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پر خطر در مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 13 November 2019

کورش مودت با اعلام این خبر اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه پیشگیری زمانی می‌تواند موثر باشد که با یک جریان فرهنگی و تبلیغی مورد حمایت قرار گیرد و در همین راستا از امروز (۲۲ آبان‌ماه) هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس سراسر استان خوزستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی اضافه کرد: جلب مشارکت رسانه‌ها و خانواده‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان، اصلاح نگرش کودکان و نوجوانان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر به ویژه اعتیاد و توانمندسازی کودکان و نوجوانان در زمینه مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر از اهداف برگزاری هشتمین مانور یک هفته‌ای مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس است.

مودت گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی تربیتی، تهیه و توزیع محصولات فرهنگی پیشگیری در مدارس، ارائه برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت ۱۵ دقیقه‌ای در شروع کلاس‌های درس، اجرای برنامه‌های با نشاط و مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین دانش‌آموزان و کارکنان و استفاده از ظرفیت‌های موجود در تشکل‌های دانش‌آموزی در راستای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس است.

«دانش‌آموزان، والدین و مدرسه؛ مراقبت در برابر رفتارهای پرخطر نوپدید و توجه به فوریت‌های اجتماعی» شعار هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در سال تحصیلی جاری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار