معاون اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در طرح کالیبراسیون تجهیزات پزشکی، کیفیت تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های سراسر استان را بررسی می‌کنیم و نتایج آن به مردم ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۰۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 26 November 2019

داریوش احمدزاده، معاون اداره کل استاندارد خوزستان ضمن بیان اینکه کالبیراسیون، تعیین صحت عملکرد تجهیزات پزشکی است اظهار کرد: طرح کالیبراسیون تجهیزات پزشکی برای اولین‌بار و از سه سال گذشته در خوزستان توسط اداره کل استاندارد آغاز شد.

وی افزود: ‌در این طرح کیفیت تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های سراسر استان را بررسی و آن نتایجی که به مردم ارائه می‌شود را کنترل کردیم.

رئیس اداره اندازه‌شناسی خوزستان عنوان کرد: در ابتدای طرح بسیاری از بیمارستان‌های استان فاقد گواهینامه کالیبراسیون بودند که با شروع طرح، شناسایی و به اداره کل استاندارد معرفی شدند.

وی افزود: در سال ۹۶ کیفیت ۶۰۰ تجهیزات پزشکی و در سال ۹۷، ۲۵۹۰ دستگاه بررسی شد که در سال جاری نیز در صورت تامین بودجه این اعداد افزایش پیدا خواهند کرد.

احمدزاده بیان کرد: تجهیزات پزشکی استان در حال حاضر نسبت به چند سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری پیدا کرده است اما نمیتوان آن‌ها را با استاندارد کشوری بررسی کرد چرا که در کل کشور، خوزستان اولین استانی است که این طرح را اجرایی کرده و در این زمینه خود مقیاس دیگر استان‌ها برای سنجیده شدن خواهد بود.

وی افزود: در حین بررسی تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها در صورتی که کیفیت پایینی داشته باشند عدم‌انطباق‌ها را طی نامه‌نگاری‌ها به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و نهادی که بیمارستان مربوطه تحت‌نظر آن است خواهیم داشت تا بهبود کیفیت در اسرع وقت رفع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار