مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت: هزار و صد هکتار از اراضی زراعی لارستان زیر کشت کلزا رفت .
کد خبر: ۸۰۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 22 December 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان علی سعیدی نژاد ضمن اعلام پایان کاشت کلزا در شهرستان گفت : کشت کلزا در لارستان که از تاریخ پانزدهم مهر ماه شروع در دهم آذر ماه با سطح زیر کشت هزار و صد هکتار از اراضی کشاورزی پایان یافت .

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا به صورت صد در صد مکانیزه انجام شد بیان کرد : به طور میانگین میزان بذر مصرفی ۷/۸ کیلوگرم در هکتار بوده که از رقم گواهی شده هایولا ۵۰ استفاده شد. استفاده از دستگاه های کارنده در کاهش میزان بذر مصرفی و همچنین افزایش برداشت محصول موثر است.

سعیدی نژاد بیان کرد: در این مدت کارشناسان ستادی و همچنین کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در راستای تحقق اهداف سازمانی و مطابق با سیاست های نظام برای ترغیب کشاورزان به کشت کلزا ، با برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی ، حضور در مزرعه و آموزش انفرادی و چهره به چهره کشاورزان ، بازدیدهای ترویجی ، ایجاد سایت الگویی در منطقه بیرم ، ارسال پیامک ترویجی ،تولید اطلاعیه ، پوستر و بنر به ترویج هرچه بیشتر کشت کلزا پرداختند .

این مقام مسئول اظهار کرد : در حال حاضر تمامی سطح کشت شده سبز و در وضعیت مطلوب به سر میبرد که عملیات داشت که شامل تغذیه مناسب، مبارزه با عوامل خسارت زا با نظارت کارشناسان مراکز به طور منظم صورت می گیرد .

برچسب ها: کشت ، کلزا ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار