معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: این ماموریت‌ها خسارات زیادی به آتش‌نشانی وارد کرد و ۱۹ دستگاه خودرو این سازمان دچار آسیب شد و هفت ایستگاه آتش‌نشانی اهواز فاقد تجهیزات شدند. در مجموع ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به تجهیزات آتش‌نشانی اهواز خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۸۰۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 28 December 2019

علیرضا عالی‌پور امروز، هفتم دی‌ماه در جلسه بررسی نحوه برآورد خسارت وارد شده ناشی از بارندگی شدید اخیر به اماکن مسکونی، تجاری، خودروها و تاسیسات زیربنایی در خوزستان اظهار کرد: اهواز زیرساخت مناسبی ندارد و بارندگی‌های اخیر به استمرار تخریب زیرساخت‌ها دامن زده است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: بخش زیادی از زیرسازی و روسازی شبکه معابر دچار آسیب شده است. همچنین به ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط فاضلاب آسیب وارد شده است و وضعیت ما از قبل بسیار بدتر شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه در مجموع منازل مسکونی ۲۷۰ خیابان این شهر، دچار خسارت شده‌اند، گفت: منازل مسکونی ۴۱ خیابان در منطقه یک، هفت خیابان در منطقه ۲، پنج خیابان در منطقه ۳، ۲۳ خیابان در منطقه ۴، بالغ بر ۵۰ خیابان در منطقه ۵، ۴۲ خیابان در منطقه ۶،  ۳۸ خیابان در منطقه ۷ و ۶۲ خیابان  در منطقه ۸ دچار آسیب شد.

عالی‌پور بیان کرد: در این بارندگی همه داشته‌ها و نداشته‌هایمان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات را به میدان آوردیم.

وی عنوان کرد: در این مدت در مجموع ۸ هزار و ۶۰۰ تماس مردمی با سازمان آتش‌نشانی اهواز گرفته شد که ۳۰۸ ماموریت امداد و نجات انجام دادیم. همچنین ۳۴۶ نفر توسط سازمان آتش‌نشانی نجات یافتند و ۱۹۱ خودرو از آبگرفتگی خارج شدند و ۲۴ ماموریت غواصی در زیرگذر پل‌ها انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: این ماموریت‌ها خسارات زیادی به آتش‌نشانی وارد کرد و ۱۹ دستگاه خودرو این سازمان دچار آسیب شد و هفت ایستگاه آتش‌نشانی اهواز فاقد تجهیزات شدند. در مجموع ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به تجهیزات آتش‌نشانی اهواز خسارت وارد شده است.

عالی‌پور عنوان کرد: زیرساخت‌های اهواز به نحو گسترده‌ای از بین رفته است و اینکه هر بار مدیران را شبیه یک قربانی جلوی مطالبات مردم قرار دهیم، درست نیست زیرا ما را از حیث منابع انسانی و مدیریتی دچار ضرر و زیان می‌کند که این موضوع نیز به نوع خود آسیب جدی به شهر وارد می‌کند. اینکه خوزستان فاقد مدیر توانمند و دلسوز شود، آسیب زیادی است. در حالی که باید زیرساخت‌های منابع گسترده جبران شود تا مبادا این آسیب‌ها باعث شود منابع دیگری را هم از دست بدهیم.

در ادامه صادق حقیقی پور مدیر شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه سیستم دفع فاضلاب ما در کل استان مشکل دارد، اظهارکرد: تنها 38 درصد از جمعیت استان از سیستم شبکه فاضلاب مدرن بهره می‌برند.

وی افزود: ظرف دو سال گذشته حدود 430 کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب و  830 کیلومتر اصلاح شبکه آب انجام شد.

مدیر شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه سیل اخیر 550 میلیاردتومان به شبکه آب و فاضلاب خسارت وارد کرد، گفت: تا کنون از این میزان فقط 58 میلیارد تومان به ما پرداخت شد.

بهنام مریدی مدیر شرکت آبفا اهواز در این جلسه اظهار کرد: با وجود اینکه سه ما پیش برای بسیاری از ایستگاه‌ها بالغ بر 200 پمپ جدید خریداری ونصب شد اما شبکه آب و فاضلاب اهواز جوابگوی این حجم از بارندگی نبود.

وی با بیان اینکه بعد از هر بارندگی حجم روان آبی که وارد خطوط ما می‌شود، خطوط ما را دچار ریزش می‌کند، افزود: در بارندگی اخیر خطوط ما در خیابان‌های فاطمی، شریعتی، کوی آل صافی، میدان کارگر، شهرک دانشگاه، کوی ملت خیابان شیخ نبهان، بهارستان و... ریزش کردند این در حالی که هنوز خسارت‌های سیل اخیر را جبران نکردیم.

مدیر شرکت آبفا اهواز با اشاره به روان آب و گل و لایی که با ورد به خطوط سبب گرفتگی در آن‌ها می‌شود، گفت: امروز بالغ بر 2 هزار تماس مبنی بر گرفتی شبکه فاضلاب از شهروندان دریافت کردیم این در حالی است بسیاری از خطوط ریزش کردند.

مریدی بیان کرد: بیش از 30 پمپ ما در بارندگی اخیر سوخت که باید جایگزین کنیم، 4دستگاه جنتکس و ... دچار آسیب جدی شدند.

معاون عمرانی فرماندار آبادان نیز با اشاره به اینکه در بارندگی اخیر آبگرفتگی موجب خساراتی به منازل مسکونی و دیگر اماکن این شهرستان شد گفت: تاکنون  نزدیک به ۷۰۰ واحد مسکونی برای برآورد خسارت ثبت نام شده که ارزیابی ۶۰ درصد این تعداد انجام شده است.

محمد طاهری افزود: در ساعات اولیه پس از بارندگی ۸۰ درصد آب‌ باران تخلیه شد اما ۲۰ درصد باقی مانده موجب خسارتی شد و البته همچنان بخشی از این میزان درخیابان های آبادان هست.

وی ادامه داد: متاسفانه در پی بارندگی معابر، خیابان ‌ها، زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی آبادان نیز آسیب دیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار