کد خبر: ۸۲۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 03 March 2020

در شرایطی که کروناویروس جان مردم را به خطر انداخته و با سرعت زیادی پیشروی می کند، لزوم استفاده از اقلام بهداشتی بیش از پیش شده، به طوری که می توان گفت برای حفظ سلامت و در امان ماندن از ویروس کرونا، استفاده از ماسک و دستکش های یکبار مصرف و همچنین محلول های بهداشتی و ضد عفونی کننده، ضروری است.

اما در روزهایی که نه تنها خوزستان بلکه تمام استان های کشور با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند، کمبود لوازم بهداشتی و به دنبال آن، احتکار افراد سودجو، به یک معضل فراگیر تبدیل شده است.

کمبود لوازم بهداشتی چون دستکش و به ویژه ماسک و محلول های بهداشتی در شهرستان های کوچک و همچنین احتکار برخی افراد سودجو صدای وزیر بهداشت را درآورد تا جایی که شکایت این موضوع را به رئیس جمهور کرد.

گلایه وزیر بهداشت به اینجا ختم نشد و با ارسال نامه ای مبنی بر اینکه متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت 10 برابری به دلالان معرفی می کنند، از وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص این موضوع و عدم رسیدگی، به شدت گلایه کرد.

در یکی دو روز اخیر خبرهایی مبنی بر تولید چندین میلیونی ماسک و سایر لوازمات بهداشتی شنیده شده بود، حرفایی که هیچوقت جامه عمل به آن پوشانده نشد و فقط جنبه دلخوشی و امید واهی داشت.

در چنین روزهایی که آمار مبتلایان به این ویروس رو به افزایش است و بذر نگرانی و استرس را بر پیکره ضعیف کشور می کارد، شنیدن خبرهایی مبنی بر احتکار میلیونی ماسک و سایر اقلام بهداشتی غبار ناامیدی را بر دل مردم می نشاند.

اگرچه در این چند روز خبر از راه افتادن تعدادی از خطوط تولید ماسک و مواد ضدعفونی چون الکل را شنیده ایم، اما هنوز با کمبود این اقلام در کشور به ویژه خوزستان مواجه هستیم.

بارها از قول بسیاری از مسئولین در خصوص تولید انبوه و روزانه ماسک و محلول های بهداشتی شنیدیم، اما متاسفانه خبری از این اقلام نشد و وزیر بهداشت به ناچار از محتکرین این موارد را به قیمت چند برابر خریداری کرده است.

به راستی در چنین شرایطی که مسئولین هر روز خبر از راه اندازی یک خط تولید ماسک و دستکش یا محلول های بهداشتی می دهند، چرا هنوز کمبودها وجود دارد و اقلام به دست داروخانه ها و همچنین مردم نرسیده است؟

وقتی اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان با مشکل کمبود ملزومات بهداشتی روبروست چگونه می توان ادعا کرد در شهرستان های دیگر که به مراتب از نظر بهداشتی و امکانات در سطح بسیار پایین تری هستند، اقلام بهداشتی به خوبی در دسترس عموم قرار گرفته است؟

در کنار این موضوع، هجوم مردم به داروخانه ها برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده، مزید بر علت شد و با کاهش شدید لوازم بهداشت فردی مواجه شدیم.

بدون شک مدیریت ضعیف و بدون برنامه در شرایط پیچیده کنونی و عدم برخورد قاطع با محتکرین اقلام بهداشتی، جان مردم را بیشتر از گذشته به خطر می اندازد و پیک اصلی کرونا را با توجه به توصیه وزارت بهداشت، شدیدتر می کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی کرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
سلام ، متاسفانه مدتی است کشور دچار بلایای گوناگون میشود و از طرفی هنوز نپذیرفته ایم که ما مردم ایران اصولا در زمان‌بحران‌میبایست حس همکاریمان نسبت به روزهای عادی دو چندان بشود و دقیقا عکس عمل مینماییم کافی است در یک بحرانی نظیر کرونا قرار بگیریم انوقت است که همه ملت ایران از پولدار و بی پول به دنبال احتکار کالا های بهداشتی می افتیم و از طرف دیگر عده ایی از خدا بی خبر هم پیدا میشوند که کالای صدتومانی را صدهزار تومان بفروشند نظیر الکلی که حالا در فروشگاههای ما قطره چکانی فروخته میشود و هر قطره برای خودش حکم طلا را دارد و موارد دیگر که فعلا بسنده میکنم ، یاحق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار