رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به جلوگیری از ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند، از تعطیلی اماکن و بازارهای این منطقه به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 09 March 2020

دکتر شکرالله سلمان‌زاده، اظهار کرد: از ابتدای ورود کروناویروس به خوزستان تاکنون ۲۲۱ نفر در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان بستری شده‌اند. خوشبختانه روند بهبودی و ترخیص بیماران خوب بوده و تاکنون ۱۴۴ نفر از این بیماران مرخص شده‌اند و ۱۰ نفر از این تعداد نیز روز گذشته مرخص شدند.

وی افزود: تعداد موارد مثبت کروناویروس در حوزه این دانشکده نسبت به روز گذشته افزایش نیافته و همان ۶ مورد بوده و مورد جدید فوت نیز نداشته‌ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به وضعیت دو هفته بحرانی پیش رو، بیان کرد: وضعیت شیب کروناویروس در این دو هفته به همکاری مردم بستگی دارد؛ اگر چرخه انتقال ویروس قطع شود، قطعا بیماری به سرعت کنترل می‌شود.

سلمان‌زاده افزود: بیماران و افراد پرخطر مانند سالمندان نباید از منزل خارج شوند و در صورتی که افرادی بنا بر ضرورت از منزل خارج می‌شوند، حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به مشاهده یک مورد مثبت کروناویروس در روزهای گذشته در شادگان، گفت: خوشبختانه بیمارستان شادگان آمادگی کامل برای پذیرش بیماران را دارد و وسایل حفاظت شخصی برای پرسنل موجود است. مسئولان شهری نیز در خصوص غربالگری در ورودی‌های شهر و ضدعفونی معابر شهری همکاری خوبی دارند و امیدواریم در این شهرستان نیز مشکل خاصی نداشته باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به بیانیه ستاد بحران منطقه آزاد اروند مبنی بر تعطیلی اماکن به ویژه بازارها و آرایشگاه‌ها در این منطقه افزود: این تصمیم بسیار خوب بود اما قطعاً روند اجرای کامل این تصمیم چند روز طول می‌کشد.

وی گفت: تصمیم گرفته شده که فعلا گردشگران وارد منطقه آزاد اروند نشوند؛ این تصمیم بسیار خوب است زیرا ممکن است آلودگی از استان‌های دیگر به این مناطق وارد شود. با توجه به اینکه مخالف هرگونه تجمع در این ایام هستیم، تعطیلی بازارها بسیار تاثیرگذار است. خوشبختانه روند تعطیلی آغاز شده و امیدواریم تا یکی دو روز آینده کامل شود.

سلمان‌زاده تصریح کرد: در روزهای اخیر نیروهای بسیاری از سپاه، هلال احمر و نیروهای جهادی برای کمک اعلام آمادگی کردند و به ضدعفونی معابر و کنترل مبادی ورودی کمک کردند. خوشبختانه عزم ملی برای کنترل بیماری وجود دارد و بیمارستان‌ها نیز آمادگی کامل برای پذیرش بیماران را دارند.

وی بیان کرد: مردم به ویژه گروه‌های پرخطر و افراد بیمار از منزل خارج نشوند. افرادی که دچار سرفه خفیف یا آبریزش بینی هستند در منزل بمانند و از منزل خارج نشوند زیرا عفونت ویروسی درمان مشخصی ندارد اما کسانی که علائمی مانند تنگی نفس، لرز و سرفه شدید دارند، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار