رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ادامه فعالیت و تردد در بازارهای آبادان و خرمشهر گفت: ظاهرا هشدارها و تذکرات ما فایده‌ای ندارد و هنوز بسیاری از مردم، موضوع ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند.
کد خبر: ۸۳۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 16 March 2020

دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۳ هزار و ۵۵۵ نفر با علائم تنفسی به مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان مراجعه کرده‌اند که بیش از ۶۰۰ نفر از این تعداد بستری و تعداد زیادی نیز ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۴۶ نفر در جنوب غرب خوزستان به طور قطعی به کروناویروس مبتلا شده‌اند که ۲۰ نفر از این تعداد در آبادان، ۱۶ نفر در خرمشهر و ۱۰ نفر در شادگان بوده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: خوشبختانه ۱۲ نفر از مبتلایان به کروناویروس در جنوب غرب خوزستان با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند و ادامه درمان را در منزل انجام می‌دهند.

سلمان‌زاده با اشاره به سومین بیانیه ستاد مبارزه با کرونا منطقه آزاد اروند مبنی بر اعمال محدودیت‌هایی به منظور جلوگیری از گسترش شیوع کرونا، بیان کرد: دستورات این بیانیه خوب بوده و دغدغه‌های مورد نظر ما در آن مطرح و تصویب شده است اما اجرای بیانیه مهم است زیرا تا زمانی که این تصمیمات اجرا نشود، انتظار ما تحقق نمی‌یابد.

وی تصریح کرد: امروز بازدیدی از شهرهای آبادان و خرمشهر داشتم؛ هنوز دستفروشان در این شهرها فعالیت می‌کنند، بسیاری از مغازه‌ها باز هستند و مردم به راحتی تردد می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ظاهرا هشدارها و تذکرات ما فایده‌ای ندارد و هنوز بسیاری از مردم، موضوع ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از شهرهای کشور اکنون دچار بحران شدید هستند و تمام زیرساخت‌های اجتماعی این شهرها مختل شده است و بیمارستان‌ها جایی برای پذیرش بیماران ندارند و در نقاهتگاه‌ها از بیماران مراقبت می‌شود.

سلمان‌زاده با ابراز نگرانی از عدم رعایت هشدارها از سوی مردم، تصریح کرد: هشدارها بسیار جدی است و ترس و نگرانی ما از این بابت است که اگر مردم رعایت نکنند، ما نیز سرنوشتی مانند شهرهای دیگر پیدا کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: امیدواریم مردم منطقه به گونه‌ای رعایت کنند که کار به جایی نرسد که مجبور شویم تدابیر شدیدتری بیندیشیم اما اگر شاهد ادامه باز بودن بازار و ادامه تردد مردم باشیم، موافق این هستم که برای حفظ جان مردم به ویژه افراد سالمند و کسانی که بیماری مزمن دارند و در معرض خطر ابتلا به نوع شدید این ویروس هستند، از قوه قهریه استفاده کنیم.

وی افزود: امیدوارم مردم منطقه، هشدارها را جدی بگیرند و بازار را به جز موارد ضروری، تعطیل کنند و مردم از منزل خارج نشوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار