محمد رضا رجبی خبرداد :
به گزارش تابناک سمنان: محمد رضا رجبی رئیس اداره کنترل سیل و آبخوانداری منابع طبیعی سمنان گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری و جمع آوری سیلاب سالانه ۸۵ میلیون و ۶۰۰هزار مترمکعب آب در سطح استان کنترل می‌شود.
کد خبر: ۸۳۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 12 April 2020

منابع طبیعی در سمنان به‌طور مشخص برای بیابان‌زدایی ایجاد شده است

رئیس اداره کنترل سیل و آبخوانداری منابع طبیعی سمنان صبح یکشنبه در نشست بررسی طرح‌های آبخوان‌داری استان سمنان به میزبانی منابع طبیعی، ضمن بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان تا ۷۰ درصد خسارت سیل را کاهش می‌دهد، ابراز کرد: اجرای طرح آبخیزداری از سال ۷۰ تا ۹۸ سالانه توانسته تا ۸.۵ میلیون متر مکعب آب را به آبخوان‌ها و منابع زیرزمینی انتقال دهد.

وی پیشگیری از سیلاب حفاظت خاک، احیای پوشش گیاهی و نفوذپذیری و تغذیه آبخوان‌ها را از جمله مزیت‌های طرح‌های آبخیزداری دانست و تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری بین ۵۰ تا ۷۵ درصد خسارات سیل را کاهش داده و به تغذیه منابع آبی نیز کمک می‌کند.

محمد رضا رجبی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند در سال ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب سیلاب را در سطح استان سمنان کنترل کند، افزود: اعتبارات بخش آبخیزداری در سال گذشته ۳۴۲ میلیون ریال بوده که البته نسبت به سال قبل از آن با رشد قابل‌توجهی روبرو بوده است و امیدواریم در سال ۹۹ نیز شاهد رشد خوب اعتبارات این حوزه باشیم.

رجبی بیان کرد: از مجموع ۵ میلیون و ۵۲۸ هزار هکتار حوزه آبخیز استان سمنان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به سدهای موجود و ۵۷ هزار هکتار فاقد سد است که تا کنون مطالعات برای ۴۷۳ هزار هکتار منطقه آبخیز استان در راستای اجرای طرح‌ها انجام شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار