معاون سیاسی اجتماعی استانداری عنوان کرد:
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به مصوبه استانداری و آموزش و پرورش برای تامین ۱۰ هزار کولر، گفت: با توجه به اینکه ۵ هزار دستگاه کولر در سال قبل تامین شده بود، می توان گفت در واقع ۱۵ هزار یعنی یک دوم وسایل سرمایشی کلاس‌های استان تامین شده است.
کد خبر: ۸۳۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 15 April 2020

علی حسین حسین زاده در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد از مدیرکل نوسازی استان به دلیل بهره برداری از کلاس‌هایی که در سال ۹۸ انجام و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دادند و بسیار کمک کننده بود، تشکر کنم.

وی افزود: در خصوص ۱۰ هزار کولر بر اساس مصوبه ای که با آموزش و پرورش داریم، قرار شد ۵۰ درصد از هزینه ها را استان و ۵۰ درصد دیگر توسط وزارت آموزش و پرورش تامین شود. با توجه به اینکه ۳۰ هزار کلاس درس در استان داریم، ۱۰ هزار کولر تقریبا برای یک سوم کلاس های سطح استان خواهند بود. همچنین با توجه به اینکه ۵ هزار دستگاه کولر در سال قبل تامین شده بود، می توان گفت در واقع ۱۵ هزار یعنی یک دوم وسایل سرمایشی کلاس های استان تامین شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: درخصوص نیروی انسانی، میزان نیرویی که وزارت مجوز داده در حال انجام است. اما در بحث جذب حتما باید با روال مشخص آزمونی انجام شود و مانند سال‌های قبل آموزش و پرورش استان مورد سوال قرار نگیرد که به شکل‌های غیر اصولی جذب انجام داده است.

حسین زاده بیان کرد: متاسفانه آموزش معلمان ابتدایی صورت نگرفته است و بر اساس برآوردی که شده است، ۷۰ درصد از این معلمان در حوزه ابتدایی درس می دهند که اگر کیفیت لازم را نداشته باشند لطمات بسیاری خواهیم دید. اعتبار لازم برای این کار ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است و خواهش می‌کنم که این اعتبار در تابستان امسال برای آموزش ضمن خدمت معلمان در نظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: ابزار لازم برای استفاده از شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) و همچنین اینکه چند دانش آموز ثبت نام کرده اند باید به صورت دقیق مشخص شود. نیاز به آمار دقیق داریم تا ابزار لازم را برای دانش آموزانی که بضاعت مالی ندارند، فراهم شود. شبکه‌های اجتماعی فرصت جدیدی هستند تا جهت این شبکه‌ها به سمت فرهنگ و آموزش برود؛ این فرصت را به فال نیک می گیریم و با استفاده از متخصصان می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار