مدیرکل امور اقتصادی خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: اگر استمهال پرداخت های بخش خصوصی به نهادهای خدماتی زیرمجموعه دولت ( آب، برق و گاز) بیش از حد تکرار شود، نهادهای خدمات رسان را دچار چالش و ورشکستگی می کنیم.
کد خبر: ۸۳۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 15 April 2020

ارسلان شهنی، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش دولت این است که بخش خصوصی اقتصاد را سر پا نگه دارد حتی اگر خودش با چالش مواجه شود اما در سال ۹۹ نمی توانیم این فرصت را بیش از حد در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

وی افزود: اگر این کار، یعنی استمهال پرداخت های بخش خصوصی به نهادهای خدماتی زیرمجموعه دولت ( آب، برق و گاز) بیش از حد تکرار شود، نهادهای خدمات رسان را دچار چالش و ورشکستگی می کنیم.

شهنی در خصوص پرداخت نکردن مطالبات شرکت توزیع برق افزود: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فشار مضاعفی را به شرکت توزیع برق وارد کرده است به طوری که به گفته مدیرعامل این شرکت، رتبه ۳۸ را در بین ۳۹ شرکت توزیع برق کل کشور به دست آورده و به نوعی کمک به بخش خصوصی باعث تضعیف رتبه این شرکت شده است.

تسهیلات ۱۸درصدی، جذابیتی ندارد و استقبال نمی شود

در ادامه رضا طاهری، رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان در خصوص عدم پرداخت تسهیلات به متقاضیان اظهار کرد: تسهیلات ۱۸درصدی، هیچ جذابیتی برای متقاضی ندارد و استقبال نمی شود، حتی تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی هم نزد بانک ها مانده و هیچ فعال اقتصادی سراغ بانک ها برای دریافت این تسهیلات نرفته است زیرا وقتی بررسی می کنند که توجیه اقتصادی دارد یا ندارد، به این نتیجه می رسند که توجیه اقتصادی ندارد بنابراین استقبالی هم نمی شود.

وی افزود: شکی در این نیست که سیستم بانکی وظیفه ارائه تسهیلات دارد اما کارشناسان بانکی هم وظیفه دارند جزییات درخواست های متقاضیان را بررسی کنند که آیا متقاضی توان بازپرداخت تسهیلات را دارد یا خیر.

کرونا اوضاع بیمه تامین اجتماعی را به هم ریخت

سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: پیش بینی ما این بود که در پایان سال ۹۸ و ابتدای ۹۹ می توانیم درآمدها را افزایش و مطالبات بیشتری دریافت کنیم اما کرونا همه اوضاع را به هم ریخت، هزینه های درمانی بالا رفت، حق بیمه ای که باید از بازاریان، صنایع و شهرداری ها به دست ما می رسید هم با تعطیل شدن بازار از بین رفت و اوضاع دریافتی ما صفر شد و در حال حاضر هیچ نقدینگی نداریم، شرایط هم به گونه ای است که حداقل باید یک سوم طلب خود را دریافت کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار