ابوالقاسم بنی‌هاشمی گفت: در فصل ییلاق یک‌هزار و ۶۵۰ خانوار از عشایر با جمعیتی بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در مراتع کوهستانی این شهرستان مستقر می‌شوند که از این تعداد حدود ۵۰۰ خانوار نیمه کوچ‌نشین و مابقی کوچ‌نشین هستند.
کد خبر: ۸۴۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 05 May 2020
رئیس مرکز امور عشایری نهاوند گفت: با آغاز کوچ عشایر از مناطق جنوب به نهاوند و دیگر مناطق استان کار غربالگری خانوار‌های عشایر وارد شده به این شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش فارس، بنی‌هاشمی اظهار کرد: کوچ عشایر از مناطق استان خوزستان به این شهرستان از روز گذشته آغاز شده که تاکنون بیش از ۱۵۰ خانوار در سامانه‌های عشایری نهاوند مستقر شده‌اند.

وی گفت: در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا با هماهنگی شبکه بهداشت نهاوند از خانوار‌هایی که در سامانه‌های عشایری مستقر شده‌اند تست‌گیری و تب‌سنج به عمل آمده که خوشبختانه هیچ نمونه مشکوکی در بین آن‌ها وجود نداشته است.

رئیس مرکز امور عشایری نهاوند گفت: با توجه به اینکه کار ورود عشایر به این شهرستان به صورت تدریجی بوده و احتمالا تا پایان اردیبهشت به طول خواهد انجامید لذا در مبادی ورودی عشایر تیم غربالگری مستقر شده و یا پس از استقرار آن‌ها در مراتع اقدام به تب‌سنجی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عشایر سایر مناطق استان از نهاوند عبور می‌کنند گفت: عشایر مناطق تویسرکان و همدان برای استقرار در مراتع از نهاوند عبور می‌کنند لذا خط سیر آن‌ها به گونه‌ای تعیین شده که وارد شهر نشده و مشکلاتی را در عبور و مرور ایجاد کنند.

بنی‌هاشمی گفت: در فصل ییلاق یک‌هزار و ۶۵۰ خانوار از عشایر با جمعیتی بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در مراتع کوهستانی این شهرستان مستقر می‌شوند که از این تعداد حدود ۵۰۰ خانوار نیمه کوچ‌نشین و مابقی کوچ‌نشین هستند.

قابل ذکر است عشایر مستقر در نهاوند از دو ایل حسنوند و ترکاشوند هستند که به همراه طوایف خود از نیمه دوم اردیبهشت وارد نهاوند شده و در مناطق و مراتع ییلاقی این شهرستان شامل تازناب، تاریک‌دره، دره روغن، ورازانه، خوشکاخوره، اسدآباد، گنبد کبود و منطقه گاماسیاب مستقر شده و از نیمه دوم آبان‌ماه کوچ خود به سمت مناطق قشلاقی جنوب واقع در اندیمشک، فکه، عین خوش، پلدختر و دشت عباس را آغاز می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار