کد خبر: ۸۵۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 22 May 2020

چرا کسی باور نکرد

 

تابناک - پروا آقاخانی:

در چند روز اخیر که مطلب بی پایه و اساسی که در یک پیج شخصی اینستاگرامی علیه دکتر شریعتی استاندار خوزستان منتشر شد، من فقط به یاد این آیه از سوره آل عمران افتادم: "قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ"

بگو : بار خدایا، ای پادشاه ملک هستی، تو هر که را خواهی ملک و سلطنت بخشی و از هر که خواهی ملک و سلطنت بازگیری، و هر که را خواهی عزت دهی و هر که را خواهی خوار گردانی، هر خیر و نیکویی به دست توست و تنها تو بر هر چیز توانایی.

راز عدم باورِ مردم خوزستان به مطالب و نسبت های دروغین روزهای اخیر به شریعتی در همین آیه زیبا نهفته است. عزت و ذلت دست خداست. اگر همه عالم و آدم جمع شوند که به ناحق کسی را زمین بزنند هرچقدر قوی باشند در برابر خدا قدرتی ندارند.
شریعتی را مردم خوزستان خوب می شناسند. او فرزند این آب و خاک است و مسئولیتی سنگین را همزمان با انواع و اقسام بحرانها در این سالها به دوش می کشد. شکی نیست که او از نقد و سوال و جواب مصون نیست. او هم یک مدیر است که به تناسب مسئولیت اش باید پاسخگوی عملکردش باشد.

اما هرچه با خودم کلنجار رفتم دیدم این وصله ها و مطالب بی پایه و اساس نه تنها به او نمی چسبد بلکه جفا در حق او و خانواده اش است. مطالبی که صرفا یک نقل قول بدون سند و مدرک است و به فاصله چند ساعت با انتشار رسمی اسامی متهمان پرونده توسط قوه قضائیه، بطلان آن بر همه آشکار شد. او همچنان در دفتر کارش است و روسیاهی مانده برای بهتان زنندگان.

غرض اینکه در این شب های پایانی ماه مبارک رمضان فارغ از همه مسایل سیاسی با خدای خودمان خلوت کنیم. خدایا به ما عدالت و انصاف در بیان عطا بفرما و لحظه ای ما را به خودمان وامگذار.

همه ما آخر و عاقبت میهمان دنیای باقی خواهبم بود. سزاوار نیست به خاطر اختلافات سیاسی، به یک انسان تهمت بزنیم. ما مسلمانیم. قران را بخوانیم. پیام دین خدا را بخوانیم که چقدر روی حفظ آبروی مومن تاکید .دارد، همانقدر که روی حرمت خانه خدا.
شریعتی نه مصون از نقد بیرحمانه است و نه عملکردش عاری از نقصان و ضعف. نقدش کنیم اما حرفی نزنیم که وجدان خودمان آزرده خاطر شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
سلام
حالا این بی خیال، بالاخره پول خسارت کشاورزها برای سال ۹۵ چه شد؟!؟.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار