آیا «راز احمد» فاش می‌شود؟
کتاب «راز احمد» روایتی متفاوت از سرنوشت چهار دلاور مرد ایرانی و سفری بی بازگشت از خرمشهر تا بیروت را بیان می‌کند.
کد خبر: ۸۵۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳ 27 May 2020

حاج احمد متوسلیان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسئول تشکیل کمیته انقلاب اسلامی شد و پس از شکل‌گیری سپاه پاسداران به خدمت سپاه درآمد. وی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در جنگ هشت ساله ایران و عراق بود و یکی از ۴ دلاور مرد ربوده شده ایران در لبنان در سال ۱۳۶۱ است. در پی مأموریتی به همراه هیئت رسمی از مسئولان سیاسی-نظامی ایران راهی سوریه شد تا راه‌های مساعدت به مردم لبنان علیه حمله و اشغالگری رژیم صهیونیستی اسرائیل را بررسی کند. در ۱۴ تیر ۱۳۶۱ اتومبیل سفارت که حامل مسئولان سیاسی-نظامی ایران بود؛ در پی یک درگیری توسط نیروهای اسرائیلی ربوده شدند.

 

علی اکبری مزدآبادی مدیر انتشارات یا زهرا درباره کتاب جدید منتشر شده در این انتشارات با عنوان «راز احمد» گفت: این کتاب روایت حاج احمد متوسلیان از مقطع آزادسازی خرمشهر سوم خرداد سال 1361 تا ۱۴ تیر ۱۳۶۱ و به دنبال آن ناپدید شدن او و سه همراهش است. حمید داودآبادی در این کتاب روایت‌های ناگفته و سربسته را از قول افراد مرتبط با این اتفاق در قالب یک روایت داستانی در ۴۵۶ صفحه تدوین کرده است.

 

وی درباره تفاوت روایت این کتاب با روایت‌های دیگری که از ماجرای حاج احمد متوسلیان و همراهانش تا به امروز منتشر شده است، عنوان کرد: آقای داودآبادی یک کتاب دیگری با عنوان «کمین جولای» در دهه 80 منتشر شد که در آن تمامی اسناد و خبرهایی که در روزنامه‌ها بود را به صورت تجمیع درآورده است. اخیرا هم یک کتاب با عنوان «» منتشر کرده که اختصاص دارد به مطالبی خودشان در رسانه‌ها منتشر کرده است.

اکبری مزدآبادی اظهار کرد: در کتاب «راز احمد» با افراد مختلفی صحبت کرده و علاوه بر روایت‌هایی که قبلاً داشته و اطلاعات جدید و گفتگوهایی با افراد مهم و جدیدی در رابطه با ماجرای حاج احمد متوسلیان  انجام داده و در کتاب به صورت روایی آورده است.

مدیر انتشارات یا زهرا گفت: یک بخش چند صفحه‌ای در کتاب با عنوان «ختم کلام» دارد؛ حسن ختام کار در آنجا آورده است که یکی از جذابیت‌ها و نکات مهمی که در این کتاب آورده شده است دیدار غیررسمی نویسنده با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که سردار سلیمانی به‌صورت قاطع شهادت این عزیزان را تأیید می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ضمیمه این کتاب یک حلقه دی‌وی‌دی مشتمل بر عکس، فیلم و فایل ‌پی‌دی‌اف اخبار آن مقطع زمانی است.

منبع: آنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار