وزیر راه و شهرسازی‌ اعلام کرده هموطنانی که نیازمند خانه هستند و استطاعت خرید این خانه‌ها را ندارند، به هیچ عنوان نگران نباشند.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳ 28 May 2020

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی درباره زمان‌بر شدن بررسی صلاحیت‌ها در طرح اقدام ملی مسکن و این مسئله در برخی استان‌ها هنوز این اتفاق رخ نداده است، اظهار داشت: در طرح اقدام ملی به صورت پیامکی و از طریق سامانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در بخش اول به ۲۳۰ هزار نفر جواب داده شد. وی افزود: بخش دوم کار هم در حال پالایش بوده و ثبت‌نام‌کنندگان پیامکی‌ باید اطلاعات خود را کامل کنند. موضوع مهم در این طرح این است که ۴۰۰ هزار واحد، هدف وزارت راه و شهرسازی است و تفاهم‌نامه‌‌های جداگانه‌ای نیز با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش،‌ رفاه و همچنین نیروهای مسلح برای ساخت ۴۸۰ هزار واحد منعقد شده و کار پیش می‌رود.
وزیر راه و شهرسازی‌درخصوص انتشار خبری مبنی بر ۱۷ میلیون تومان میانگین قیمت هر متر مسکن در تهران گفت: هموطنانی که نیازمند خانه هستند و استطاعت خرید این خانه‌ها را ندارند، به هیچ عنوان نگران نباشند. در سامانه طرح اقدام ملی دست همه را باز گذاشتیم تا هرکسی خواست ثبت‌نام کند و هیچکس جا نماند.
به گفته اسلامی، اتفاقی که برای سایر کالاها می‌افتد متاثر از شرایط اقتصادی کشور است، این‌که برای نگرانی از افت ارزش پول ملی به دنبال این هستند که سرمایه خودشان را تبدیل به کالا کنند؛ این افزایش قیمت متاثر از بخش مسکن نیست، مهم برای ما جامعه هدف است که شناسایی شده‌اند و برای آن‌ها برنامه اجرایی داریم.
کل واحدهای مسکن ملی به اندازه نصف تقاضای یکسال بازار مسکن است
گفتنی است، وزیر راه در شرایطی می‌گوید متقاضیان مسکن نگرانی نداشته باشند که کل واحدهای مسکونی طرح مسکن ملی 400 هزار واحد است اما سالانه حدود یک میلیون تقاضای جدید به بازار مسکن اضافه می‌شود، بنابراین با فرض تحقق کامل ساخت این مسکن، باز هم این تعداد به اندازه نصف تقاضای یکسال مسکن است!
متاسفانه رویکردی که از ابتدای دولت حسن روحانی و در زمان وزارت عباس آخوندی وجود داشت منجر به افت شدید ساخت و سازها در کشور شد و در این دوره شاهد کاهش شدید ساختمان‌های شروع شده و تکمیل شده بودیم؛ البته این موضوع هم مربوط به بخش خصوصی است وگرنه عباس آخوندی که در روز تودیع خود اعلام کرد افتخار می‌کنم یک واحد هم نساخته‌ام!
نتیجه چنین رویکردی هم شرایط کنونی است! قیمت ها به شدت افزایش یافته و در طول سه سال گذشته تقریبا 5/1 برابر شده است... در همین زمینه، بانک مرکزی هم گزارش جدیدی منتشر کرده و در آن آورده که تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه سال 1399 نسبت به ماه مشابه سال قبل 6/7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

منبع: کیهان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار