راز خوشبینی حکیم انقلاب به آینده، مقارن با باور به پشتیبانی قدرت لایزال الهی از مؤمنین، برخورداری از همین نگرش تمدنی و کل‌نگر است که معجزه می‌آفریند. از این رو، یکی از درس‌های نهضت حسینی به ما این است که اهداف و مسیری را که ولی خدا برایمان ترسیم می‌کند، پیش بگیریم و ادامه دهیم؛ هرچند در نگاه ما بازدهی کوتاه مدت نداشته باشد. رهبر معظم انقلاب به ما می‌گویند وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم و توانایی و شایستگی ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عجل‌الله تعالی‌فرجه) را داریم.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 28 May 2020


حرکت تکاملی انقلاب علی‌رغم موانع داخلی و دسیسه‌های خارجی، پیوسته و سنجیده ادامه دارد. هدف نهایی این حرکت الهی و اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است. ظرفیت‌های ژرف، رهبری حکیمانه، انگیزه‌های قوی و مجاهدت برآمده از علم و ایمان در جامعه به ویژه از سوی جوانان صالح و انقلابی، مؤلفه‌هایی اساسی است که بسترساز اتصال به وعده تخلف‌ناپذیر نصرت الهی و نیل به آن آرمان بزرگ است.
در این میان، توطئه‏های متراکم محافل استکباری و صهیونیستی از جمله اسلام‌هراسی، بازتاب وحشت آنها از عزم راسخ نظام اسلامی برای برچیدن بساط این شبکه خبیث، الگو شدن برای دیگر ملت‌ها، بنای تمدن نوین اسلامی و رساندن بشریت تشنه پیام اسلام به حیات طیبه است. انقلاب اسلامی با حرکت به سمت این هدف عالی، دل‌های بسیاری را در سراسر جهان مشتاق خود ساخته است. مسلمانان عالم بیداری خود را برخاسته از مکتب و راه امام راحل می‌دانند.
حکیم متأله انقلاب آینده را متعلق به اسلام می‌دانند؛ ایشان 23 مهر 1390 در اجتماع مردم گیلان‌غرب فرمودند: «من ترديدى ندارم كه آينده متعلق به اسلام است، آينده در قلمرو اسلام است و شما جوانها ان‌شاءالله به توفيق الهى آن روزى را كه پرچم اسلام در همه اين مناطق به اهتزاز دربيايد و يك مجموعه‌ متحد اسلامى مقتدر و باعزت تشكيل بشود، خواهيد ديد.»
برای روشن شدن علت خوشبینی مقتدای انقلاب به این حرکت و آینده آن، باید مداقه‌ای در نهضت حسینی داشت. امام حسین(علیه‌السلام) با تقلای امویان برای برپایی تمدن لذت‌محور، نگاه و برخورد تمدنی و کل‌نگر داشتند. سیدالشهدا(علیه‌السلام) علی‌رغم قلت یارانش و سکوت هزاران نفر در جهان اسلام، بنا بر تکلیف الهی وارد میدان شدند و نهضتی ماندگار آفریدند. قیامی که در تاریخ تلألؤ کرد و اعصار بعد را به نور خود روشن ساخت. مهم‌ترین نشانه آن در زمانه ما استقامت و استمرار انقلاب اسلامی است و پدیده‌هایی مانند راهپیمایی اربعین که حتی غیرمسلمانان در آن حضور می‌یابند. سالار شهیدان سنت نبوی را احیا کردند در حالی‌که سال‌ها برای از بین بردن آن کار شده بود. این اقدام عظیم ثمره نگاه کل‌نگر و تمدنی ایشان بود.
راز خوشبینی حکیم انقلاب به آینده، مقارن با باور به پشتیبانی قدرت لایزال الهی از مؤمنین، برخورداری از همین نگرش تمدنی و کل‌نگر است که معجزه می‌آفریند. از این رو، یکی از درس‌های نهضت حسینی به ما این است که اهداف و مسیری را که ولی خدا برایمان ترسیم می‌کند، پیش بگیریم و ادامه دهیم؛ هرچند در نگاه ما بازدهی کوتاه مدت نداشته باشد. رهبر معظم انقلاب به ما می‌گویند وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم و توانایی و شایستگی ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عجل‌الله تعالی‌فرجه) را داریم.
با این حال، طیفی در داخل تلاش می‌کند توانایی انقلاب اسلامی در جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را از اذهان مردم بزداید و تمدن رو به زوال غرب را که بر پایه معنویت‌ستیزی بنا شده، جای آن بنشاند. ایجاد تردید، دوقطبی‌های کاذب، بزک آمریکا و غرب و حمله به مقدسات از جمله اقدامات این طیف است.
حکیم انقلاب در ارتباط تصویری یکشنبه 28 اردیبهشت با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، به منفی‌بافی عده‌ای بسیار اندک و در اقلّیّت و منزوی در مقابل احساس عزت عموم ملت ایران‌ اشاره کردند و فرمودند: «بعضی‌ها هستند همه‌ سعی‌شان این است که در مبانی انقلاب ایجاد تردید کنند و نشانه‌های پیشرفت کشور را انکار کنند؛ با اینها با قوّت و با صراحت حرف بزنید، یعنی مرزتان را با اینها مشخّص کنید. من هیچ توصیه نمی‌کنم با کسی که مبانی انقلاب را قبول ندارد و ایجاد تردید در این مبانی می‌کند و دشمن را تزیین می‌کند و راه غلط را در مقابل پای ما می‌گذارد، با مماشات رفتار کنیم؛ نخیر، آنجا با صراحت رفتار کنید، با قوّت رفتار کنید. و این [هم] که تردید ایجاد کنند، این ستون فقرات کار فرهنگی دشمن است؛ این، آن لُبّ جنگ نرم دشمن است که ایجاد تردید کنند. اگر کسی هم در مجموعه‌ کشور، داخل کشور همین کار دشمن را انجام می‌دهد، طبعاً باید در مقابل او ایستاد. بالاخره کسانی به دشمن کمک می‌کنند؛ یعنی تزئین می‌کنند دشمن را.»
ناگفته پیداست که طیف مدعی اصلاح‌طلبی نشان داده است که پیوست رسانه‌ای آمریکا و غرب در داخل ایران است. این جماعت با وعده‌های دروغ، بزک و اعتماد به آمریکا و جازدن آن به‌عنوان منجی اقتصادی، خسارات سنگین به معیشت مردم وارد و سفره آنان را کوچک کرد. با شلیک آمریکا به شقیقه برجام، وقتی دیدند از آستان کاخ سفید به مقصود خود نرسیدند، خوشبینی به اروپا را ضریب دادند. اروپایی که با گذشت بیش از دو سال از خروج آمریکا از برجام نشان داد همدست و شریک آمریکا در تکاپو برای زدن مؤلفه‌های اقتدار ایران است.
این طیف با وجود اینکه، راهکارش به شکست کامل انجامیده، به‌جای پاسخگویی، خود را در جایگاه طلبکار قرار داده است. چهره بدون رتوش آمریکا را هم بزک می‌کند و هنوز هم نسخه ذلت و مذاکره می‌پیچد! و این در حالی است که آمریکایی‌ها امیدوارند ایران را سر میز مذاکره بیاورند و با دیکته گستاخی‌های خود، توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران را از بین ببرند.
آنها با کوبیدن بر طبل تصویب لوایح استکباری می‌خواستند شاهراه‌های نفوذ به کشور را باز و ایران اسلامی را در تمدن فرسوده غرب هضم کنند.
با وجود این تحرکات خائنانه، همانطور که در صدر نوشته ‌اشاره شد، جریان انقلاب اسلامی جاری و ساری است و با قدرت به سمت اهداف مقدس خود در حرکت است. همانگونه که افراد و نحله‌هایی نسبت به حرکت امام حسین(علیه‌السلام) تردید افکنی می‌کردند و پندار خود را مقدم بر تشخیص سیدالشهدا(علیه‌السلام) می‌داشتند اما همین نهضت موجب بقای دین خدا شد و هرچه می‌گذرد نور و پیام آن بیشتر در جهان پرتوافکن می‌شود. انقلاب اسلامی ثمره و تداوم مجاهدت و نهضت حسین بن علی(علیه‌السلام) و یاران باوفایش است و گذشت زمان حقیقت و حقانیتش را آشکار‌تر و بدخواهانش را رسوا‌تر ساخته است.


محمدحسین حمزه

منبع: کیهان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار