کد خبر: ۸۵۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸ 29 May 2020

مجلس شورای اسلامی رکن اصلی نهاد قانون‌گذاری در کشور ایران است که از نمایندگان منتخب مردم استان‌های مختلف تشکیل می‌شود. خوزستان با داشتن ۱۸ نماینده می‌تواند نقش اساسی و مهمی را در ارائه و تصویب طرح‌ها در مجلس ایفا کند.

«ورزش» یکی از مسائل مهمی است که نمایندگان مجلس می‌توانند مشکلات آن را به خوبی برطرف کنند. خوزستان در گذشته یکی از قطب‌های اصلی ورزش کشور محسوب می‌شد ولی سال‌ها است با بیماری روبه‌رو شده است. تصویب قوانین مختلف در بیمار و ضعیف شدن ورزش استان تأثیرهای بسیار مهمی داشته است. ورزشکاران و قهرمان استان همیشه از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند از پایمال شدن حق آنها جلوگیری کنند.

حذف ورزش قهرمانی از بدنه وزارتخانه نفت

متأسفانه در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که به ورزش استان ضربه وارد کرده است «حذف ورزش قهرمانی» از بدنه وزارتخانه نفت با مصوبه وزیر بود. استان خوزستان یکی از اصلی‌ترین بازوان حرکتی وزارت نفت است و بیش از ۸۳ درصد نفت کشور را تولید می‌کند و نقشی اساسی را در حرکت اقتصاد کشورمان بر عهده دارد اما با صدور این بخشنامه وزیر نفت، نه تنها مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در برابر استان خوزستان انجام نمی‌شود بلکه شاهد افزایش مشکلات جوانان استان توسط این وزارتخانه بزرگ هستیم.

جوانان استان خوزستان در حالی در کنار میدان‌های بزرگ نفتی زندگی می‌کنند که از کوچک‌ترین امکاناتی از جانب این میدان‌ها برخوردار نیستند و سهم آن‌ها از نفت فقط «آلودگی» و «بیماری» است. به‌راستی حق استانی که تأمین‌کننده درآمدهای اصلی دولت و کشور است، فقط رنج و بیماری از طلای سیاه است. چرا تیم‌های ورزشی استان که وابستگی شدیدی به وزارت نفت دارند، خیلی راحت باید منحل شوند؟ ورزش تنها دل‌خوشی جوانان خوزستانی است.

انحلال تیم‌های مختلف ورزشی

مناطق نفت خیز جنوب، ملی حفاری اهواز، پالایش و پخش آبادان و پتروشیمی‌ها بزرگ‌ترین شرکت‌های تحت نظر وزارت نفت هستند که نقشی حیاتی را در حرکت ورزش استان ایفا می‌کردند و با کاهش بودجه و منع آنها در سرمایه‌گذاری در «ورزش»، باعث انحلال تیم‌های مختلف ورزشی خوزستان شد. حضور نداشتن شهرداری‌های خوزستان در ورزش یکی از مهم‌ترین سؤال‌های همیشگی قهرمانان استان بوده است در حالی که بیش از نیمی از تیم‌های شرکت‌کننده والیبال دیگر استان‌های کشور در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های ایران از حمایت شهرداری‌ها برخوردار هستند اما در خوزستان شهرداری غایب بزرگ حمایت از ورزش است.

شهرداری‌ها از ورزش حمایت نمی‌کنند

بسکتبال گرگان سال‌هاست با پشتیبانی شهرداری در لیگ برتر مقابل حریفان خود قرار می‌گیرد. سال گذشته تیم شهرداری گرگان با اختصاص بودجه سنگین و جذب بهترین نفرات بسکتبال ایران، تیم‌های نامدار و با تجربه کشور را پشت سر گذاشت. نماینده بسکتبال قزوین نیز سال گذشته با حمایت شهرداری و شورای شهر قزوین پای به عرصه لیگ برتر باشگاه‌های کشور گذاشت. به‌راستی حمایت از ورزش برای شهرداری آزاد است؟ اگر حمایت از تیم‌های ورزشی برای شهرداری منع قانونی ندارد، چگونه است که شهرداری‌های خوزستان و به خصوص شهرداری اهواز این امر مهم را انجام نمی‌دهند؟ یکی از وظایف تعریف شده برای شهرداری «پیشگیری از جرم و جنایت است» ورزش کردن و داشتن سرگرمی سالم یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که باعث می‌شود جوانان کمتر به سمت جرم و جنایت بروند. با حمایت شهرداری از ورزش ما شاهد حضور بیشتر ورزشکاران خوزستان در لیگ‌های مختلف کشور خواهیم بود و وظیفه نمایندگان استان است که منع قانونی این مسئله را بردارند.

حمایت نمایندگان از ورزش

حضور سید کریم حسینی به عنوان نماینده اهواز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بهترین خبر برای جامعه ورزش خوزستان است، کسی که سال‌هاست ریاست هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی - محلی استان را بر عهده دارد و مشکلات ورزش را به خوبی می‌شناسد. سید کریم حسینی می‌تواند با کمک گرفتن از دیگر نمایندگان خوزستان و سایر استان‌های صاحب‌نام در ورزش، راه را برای حمایت از قهرمانان ورزش هموارتر کند.

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی از هشتم خردادماه سال جاری آغاز شده و قدم برداشتن در راه پیشرفت و توسعه ورزش یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگان مجلس است.

به هر حال قهرمانان ورزش خوزستان امیدوار هستند نمایندگان آنها عرصه را برای فعالیت آنها بهتر مهیا کنند.

منبع: مهر
برچسب ها: خوزستان ، ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار