رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: بیش از 80 درصد جرایم سایبری که در فضای مجازی صورت می‌گیرد توسط پلیس فتای این استان کنترل و کشف می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 31 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، سید غلامرضا حسینی در نشست شورای اداری بشرویه، اظهار داشت: پلیس فتا با اولویت برقراری امنیت برای کاربران فضای مجازی فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: امروزه دشمن با مشاهده اینکه نتوانسته در فضای حقیقی به نظام اسلامی ایران ضربه بزند به فضای مجازی روی آورده و با تبلیغات سوء و فعالیت در فضای مجازی بنیان خانواده‌ها و افکار نسل جوان را نشانه رفته است.
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر یک میلیارد و 200 میلیون شبکه اجتماعی وجود دارد که دسترسی به این شبکه برای افراد به راحتی فراهم است و یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت پلیس فتا رصد این شبکه‌ها است.
حسینی کنترل و رصد شبکه‌های ماهواره‌ای را از دیگر حوزه‌های فعالیت پلیس فتا دانست و اضافه کرد: تلفن‌های همراه نیز که امروزه افراد به راحتی به وسیله آن با فضای مجازی و افراد و اندیشه‌های گوناگون ارتباط برقرار می‌کنند سبب بروز جرایم متعددی می‌شوند که پلیس فتا در این حوزه نیز ورود پیدا می‌کند.
افزایش 33 درصدی جرایم بانکی در خراسان جنوبی
وی از افزایش 33 درصدی جرایم بانکی نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: از دیگر زمینه‌های فعالیت پلیس فتا برخورد با جرایم بانکی بوده که با این وجود متاسفانه در اثر سهل‌انگاری افراد آمار کلاهبرداری و جرایم بانکی در استان افزایش یافته است.
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی حفظ زیر ساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک را از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل این پلیس دانست و تصریح کرد: حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع و صیانت از هویت دینی، ملی و ارزش‌های انسانی جامعه نیز از دیگر اهداف تشکیل پلیس فتا است.
وی ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی افراد در جامعه را یکی از وظایف مهم پلیس فتا دانست و گفت: بر همین اساس تاکنون بیش از 80 درصد جرایم سایبری استان کنترل و کشف شده است.
در هر سه ساعت یک نفر در خراسان جنوبی مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرد
حسینی، 54 درصد از اهرم‌های انگیزشی جرایم سایبری را مسایل مالی و کلاهبرداری اعلام کرد و متذکر شد: در خراسان جنوبی به طور میانگین هر سه ساعت یک نفر مورد کلاهبرداری در فضای مجازی واقع می‌شود.
رییس پلیس فتای خراسان جنوبی یادآور شد: افرادی که قربانی اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌شوند بر اساس آمار 71 درصد مرد و 63 درصد زن هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار