گزارش تابناک کرمانشاه از افزایش قیمت اجاره بهاء مسکن:
امروزه به دلیل فصل جابه جایی مستاجران آنها را با مشکلاتی از قبیل قیمت سرسام آور اجاره بها مواجه کرده که با توجه به وضعیت مالی ضعیف مردم بخصوص در شهرستان های کم برخوردار آنها را از پرداخت اجاره بهاء سرسام آور عاجز و ناتوان کرده است.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 14 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،سنقرو کلیایی از شهرستان هایی است که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بازار و کسادی مشاغل شده که بر این اساس وضعیت مالی مردم شهرستان را از سال گذشته وخیم تر کرده  است.

براساس این گزارش،این در حالی است که صاحب املاک بدون توجه به وضعیت معیشتی مردم و موقعیت شهرستان اجاره بهای همانند کلان شهر ها وضع می کنند.

همچنین،با توجه به این که مسکن یکی از نیازهای مهم و ضروری خانواده ها به شمار میرود ونیاز به سیاستگذاری صحیح برای کنترل قیمتها دارد تا نیاز بخش زیادی از متقاضیان پاسخ داده شود.

برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها باید دولتمردان راه حل های اساسی را پیش روی مردم قرار دهند تا بتوانند از دغدغه خانواده ها مستاجربرای تامین مسکن بکاهند.

لازم بذکر است؛وضعیت اجاره بها و گرانی دراین بازار، به شدت توان مستاجران را کاهش داده و مردم باید بخش زیادی از درآمدشان را صرف پرداخت اجاره کنندو متاسفانه به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های تعزیراتی و ذیربط در بازار مسکن، شاهد بی قانونی ‌های بسیار وسیعی از طرف بنگاه‌های املاک در شهرستان ها هستیم که تاوان آن را مستاجران و اقشار آسیب پذیر جامع باید بدهند.

گفتنی است،بالا بودن نرخ مسکن و حتی اجاره ها، زمینه ساز مسائل بزرگی است که مسئولین اگر از کنار این مسائل به سادگی بگذرند موجب بوجود آمدن مشکلات عدیده ای خواهد شد.

به گفته برخی از بنگاه داران املاک،برخی از بنگاه داران در افزایش قیمت اجاره بها نقش داشته و به دلیل تازه کار بودن و یا نداشتن سواد کاری باعث این نابسامانی قیمت در اجاره بها شدند. این حجم از افزایش قیمت ها ذر شهرستانهای کم برخوردار و کوچک بخصوص سنقرناعادلانه بوده و ارزش افزایش قیمت را نداشته است و همین باعث بی خانمانی عده ای بی بضاعت میشود .

امید است مسئولین کشور و استان در این ایام جابجایی فکری به حال مستاجران کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار