مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به آماده شدن زمین چمن در مجموعه ورزشی بعثت ویژه دانش آموزان شیراز گفت: سرمربی تیم فوتبال فجر سپاسی خواهان برگزاری مسابقات رسمی این تیم در این مجموعه است.
کد خبر: ۸۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 02 September 2015
حمیدرضا آذری،در نشستی خبری افزود: هم اینک دانش آموزان از بخش فوتبال این مجموعه ورزشی استفاده می کنند و اداره کل آموزش و پرورش فارس در تلاش است که این مجموعه را به کامل ترین مجموعه ورزشی دانش آموزی در جنوب کشور تبدیل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این استان هم اینک جایگاه مناسبی به لحاظ برخورداری از مکان های ورزشی ویژه دانش آموزان ندارد و هرچند انتظار است که در میان چهار استان نخست کشور باشد اما شاخص های ورزش دانش آموزی این استان از حد متوسط کشوری پایین تر است.

وی ادامه داد:با توجه به گستردگی استان فارس ، وجود مدارس عشایری و فعالیت هشت هزار باب مدرسه در این استان برای تامین فضاهای ورزشی مورد نیاز دانش آموزان، کار دشواری پیش رو داریم.

آذری با بیان این که اولویت نخست آموزش و پرورش فارس فراهم آوردن امکانات و فضای ورزش دانش آموزی است، گفت: در دیگر کشورها همزمان با ساخت مدرسه، تامین فضای ورزشی این مکان را هم مد نظر دارند ما نیز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته، کار ساخت فضاهای ورزشی دانش آموزی در نقاط مختلف این استان در دست پیگیری است و به عنوان نمونه استخر شنا در منطقه خفر، زمین چمن مصنوعی در حدود شش شهرستان و ... در دستور کار قرار دارد که با اولویت دختران پیگیری می شود.

آذری ، در بخش دیگری از مطالب خود به موضوع فروش برخی از املاک متعلق به اداره کل آموزش و پرورش فارس اشاره کرد و گفت:از محل فروش این املاک 180 میلیارد ریال حاصل شده که قرار است از این اعتبار هنرستانی مجهز به همه امکانات از جمله فضای ورزشی و زمین چمن رو به روی باغ ارم شیراز احداث شود.

وی گفت:همچنین با جابه جایی ناحیه دو آموزش و پرورش شیراز، یک هتل بزرگ در محل کنونی این اداره ساخته می شود و منابع درآمدی حاصل از فروش دیگر املاک متعلق به این اداره کل نیز در حوزه ورزش هزینه می شود تا در دو تا سه سال آینده فارس به جایگاه مطلوبی در زمینه شاخص های ورزش دانش آموزی دست یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار