متاسفانه با اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا، ما دیگر خود را در خانه قرنطینه نمی‌کنیم و چون معلوم نیست تا کی این بیماری مهلک ادامه دارد بهتر است به روال گذشته به زندگی خود ادامه دهیم ولی با توجه به پروتکل‌های بهداشتی.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰ 09 July 2020

پروتکل‌های بهداشتی یعنی همان‌هایی که از تلویزیون و خبرهای مکتوب می‌بینیم و می‌خوانیم مانند ماسک، دستکش، فاصله‌ی اجتماعی و غیره. در ادامه شما را با نکات دقیق‌تری که نیاز است در هنگام خرید به آنها توجه کنیم، همراهی می‌کنیم.

۱. دوری از ازدحام جمعیت

قبل از اینکه از خانه برای خرید بیرون بروید بهتر است سایت‌های خرید آنلاین را چک کنید. چه بهتر که اجناس مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. می‌توانید به فروشگاه مورد نظر زنگ بزنید و ساعات خلوت را جویا شوید یا سعی کنید تا در ساعات پیک جمعیت آنجا نباشید. از رفتن به فروشگاه‌هایی که دستگاه تهویه ندارند خودداری کنید و حتی برای کوتاه مدت هم توقف نکنید. پاساژها اغلب مجهر به سیستم خنک کننده هستند؛ ولی تهویه هوا ندارند.

۲. ماسک بزنیم

با وجود تهویه هوای مناسب فروشگاه‌، باز هم باید از ماسک استفاده کنید و با کسی که ماسک ندارد به هیچ وجه صحبت نکنید. بهتر است فاصله اجتماعی را با همه رعایت کنید و روی کسانی که به نظر می‌رسد علائم مانند آلرژی فصلی هم دارند نزدیک نشوید (آب‌ریزش بینی، سرفه، عطسه و قرمزی چشم‌ها). به خاطر داشته باشید که ماسک زدن ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه برای در امان ماندن از کرونا است.

۳. پرسه نزنیم

افکار خود را مرتب کنید و به خاطر داشته باشید که شرایط بیماری کرونا هنوز خطرناک است و ما در پیک دوم شیوع هستیم. نباید تنها به علت پرسیدن قیمت و دیدن مدل‌های دیگر وارد مکان‌های غیر ضروری شویم. هر چه بیشتر در مکان‌های عمومی حضور داشته باشید بیشتر در معرض خطر ابتلا به کروناویروس هستید. پس با نوشتن لیست خرید از پیش، خرید خود را در کمترین زمان امکان، محدود کنید.

۴. استفاده از دست‌شویی‌های عمومی

زمان بیرون بودن خود را طوری تنظیم کنید که نیازی به دست‌شویی‌های عمومی پیدا نکنید. دست‌شویی‌های عمومی، مکانی است که شما بیشترین تماس را با لوازم عمومی دارید از جمله شیر آب، دستگیره در، مایع دستشویی و حتی دست‌مال کاغذی. این تماس‌های زیاد با وسایل عمومی، درصد ابتلا به کرونا ویروس را افزایش می‌دهد.

۵. به هر محصولی که در فروشگاه می‌بینیم دست نزنیم

به اجناسی که نمی‌خواهید بخرید و یا نیازی به لمس کردن ندارند مانند زمانی که جنس یک پیراهن از نوع بافت آن مشخص است، دست نزنید. بهتر است در این مورد افراط به خرج دهید و تا حد امکان به هیچ‌ جا و هیچ چیز غیر ضروری دست نزنیم. میز و وسایل صندوق پرداخت پول را لمس نکنید و سعی کنید پرداخت را از طریق کارت بانکی انجام دهید.

۶. رعایت فاصله اجتماعی

با توجه به قانون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سعی کنید به فروشنده و دیگر مشتریان نزدیک نشوید و فاصله خود (حداقل ۱ متر) را حفظ کنید. سعی کنید تنها (بدون داشتن همراه) به خرید بروید و زمان کمتری را در صحبت رو در رو با دیگران بگذرانید. 

۷. پس از خرید

پس از خرید، گوشی موبایل خود را با پنبه الکلی ضد عفونی کنید. از تماس مستقیم الکل و موبایل خودداری کنید؛ زیرا به سخت‌افزار موبایل صدمات جدی وارد می‌کند. دست، صورت، کیف، کیف پول، لباس که تن کرده بودید و خریدهایتان را باید بشویید یا ضد عفونی کنید. برای شستن از مواد شوینده و آب گرم استفاده کنید. برای ضد عفونی کردن از محلول الکل ۷۰ درصد استفاده کنید. دقت کنید که الکل رنگ لباس‌ها را می‌پراند می‌توانید از بخارشوی استفاده کنید.

منبع: ریدرز دایجست

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار