آغاز فصل جدیدی از انتقام خون سردار سلیمانی؟!
این ضربه متقابل مدنظر در برابر خون سردار سلیمانی چیست؟! آنهم در شرایطی که این همه اتفاق امنیتی اعلام شده و نشده امنیتی برای آمریکا طی چند ماه اخیر اتفاق افتاده و جالب آنکه هنوز نمی‌توان این ضربات کم سابقه را «ضربه متقابل» مدنظر رهبر ایران نامید.
کد خبر: ۸۷۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 22 July 2020

دیدارهای سطح یک دیپلماتیک رهبر معظم انقلاب با سران برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای عموما تبدیل به آغاز سرفصل‌های جدیدی در سیاست خارجه ایران شده و همواره تاثیر جدی بر روندهای  منطقه‌ای به خصوص در غرب آسیا داشته است. کافیست در یک رصد تخصصی اتفاقات و روندهای سیاست خارجه ایران و منطقه را بعد از دیدار‌های چند سال اخیر سران کشورهای همچون روسیه، چین، ونزوئلا، قطر، عراق، رهبران گروه های مقاومت و...  با رهبر معظم انقلاب را مورد رصد و واکاوی قرار بدهیم.

اما پس از انتشار برخی جزییات دیدار اخیر نخست وزیر دولت عراق با رهبر معظم انقلاب، یک جمله و به تعبییر درست‌تر یک خبر، بیش از همه مورد توجه قرار گرفت: «ایران هرگز شهادت حاج قاسم را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد». جمله مهمی که می توان از به عنوان  آغاز یک سرفصل جدید دیگر در منطقه و در مواجه با آمریکا یاد کرد.

در اینباره بیشتر بخوانید:
الف: یک تصور کلی درباره پروسه انتقام خون سردار سلیمانی، این بود که ایران با سیلی موشکی به پایگاه عین الاسد یک انتقام در سطح نظامی گرفته و در سطح سیاسی نیز پروسه اخراج آمریکا از عراق و به صورت کلی از خاورمیانه را در دستور کار قرار داده است.

ب: اتفاقا امنیتی متعدد در گوشه و کنار علیه دولت و ارتش آمریکا در نقاط مختلف منطقه و حتی در درون خاک آمریکا در فاصله نه چندان طولانی پس از شهادت سردار سلیمانی، برخی کارشناسان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و حتی آمریکایی  را به این تحلیل قطعی رسانده است که پروسه انتقام سخت از آمریکا در برابر خون شهید سلیمانی، یک پروسه ادامه دار است و ابعاد واقعی و برنامه‌های آتی آن هنوز مشخص نیست.

ج: اما جمله اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به الکاظمی که خود او سوابق امنیتی قابل توجه در عراق و همچنین در مواجه با آمریکایی ها دارد، در وهله نخست مخاطبین مستقیمی در دولت آمریکا دارد. این جمله یک واقعیت فرامتنی دارد و نشان می دهد که تمام اتفاقات اخیر  امنیتی و سیاسی علیه آمریکا در منطقه که درباره منشا اصلی آن برای دستگاه های امنیتی معماهای جدی وجود دارد و  تاکنون کسی نتوانسته با قطعیت بگوید کار ایران است یا نیست؛ ولی هرچه هست و هرکس بوده، معادل انتقام خون سردار سلیمانی برای ایران نبوده است!

د: اما این ضربه متقابل مدنظر در برابر خون سردار سلیمانی چیست؟! آنهم در شرایطی که این همه اتفاق امنیتی اعلام شده و نشده امنیتی برای آمریکا طی چند ماه اخیر اتفاق افتاده و جالب آنکه هنوز نمی‌توان این ضربات کم سابقه را «ضربه متقابل» مدنظر رهبر ایران نامید. آمریکایی‌ها قطعا پس از بازگشت الکاظمی به عراق تلاش زیادی برای بدست آوردن ابعاد این قضیه خواهند کرد. البته آمریکایی‌ها از همان ساعات اولیه انتشار خبر دیدار الکاظمی با آیت الله خامنه‌ای یکبار دیگر متوجه شدند که ایران و در راس آن آیت الله خامنه‌ای هرگز شهادت حاج قاسم را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد! ابهام در این «ضربه متقابل» یک واقعیت خاص دارد و آن اینکه قاتل سردار سلیمانی در این ابهام ابتدا باید به لحاظ روانی زجرکش شود...

منبع:جهان نیوز

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار