نویسنده مجموعه جنگ جهانی جمعیت گفت: داده‎های مطالعاتی حاکی است در شرایط کنونی، آمار سقط جنین معادل حدود یک‎سوم آمار ۱.۱۹۶.۰۰۰ نفری تولدهای کل کشور است!
کد خبر: ۸۷۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 24 July 2020

دکتر صالح قاسمی با اشاره به عدم وجود یک قانون جامع در رابطه با "سقط جنین" در کشورمان اظهار کرد: بر اساس قوانین موجود، سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تأیید رسمی پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به‌علت عقب‌افتادگی یا ناقص‌الخلقه بودن موجب حرج مادر است یا بیماری قطعی مادر که با تهدید جانی مادر توأم باشد، قبل از ولوج روح (چهار ماه) با رضایت مادر مجاز است.

نویسنده مجموعه جنگ جهانی جمعیت خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر و پیرو تغییر نوع نگرش و سبک زندگی خانواده ایرانی، عدم التزام برخی پزشکان به رسالت قانونی و اخلاق حرفه‎ای و همچنین سهل‎الوصول بودن برخی داروهای غیرمجاز، آمار سقط جنین درمانی و جنایی در ایران به‌طور نگران‌کننده‎ای افزایش یافته است که به‌معنی عدم جامعیت و عدم بازدارندگی قانون و دستورالعمل‎های موجود است.

سقط جنین , کاهش جمعیت , وزارت بهداشت ,

این کارشناس حوزه جمعیت متذکر شد: داده‎های مطالعاتی حاکی است در شرایط کنونی، آمار سقط جنین معادل حدود یک‎سوم آمار 1.196.000 نفری تولدهای کل کشور است! و در صورت وجود یک قانون جامع و روشنگری لازم درباره ابعاد پزشکی، فقهی و فرهنگی پدیده غیرشرعی و غیراخلاقی سقط جنین، می‎توان امیدوار بود که روند کاهش شدید موالید کشور در سال‎های اخیر، متوقف یا جبران شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار