کد خبر: ۸۸۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 27 July 2020

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: هر جا که دولت احساس نیاز کند، ورود خواهیم کرد و به دولت کمک می‌کنیم.

سعید محمد امروز (۵ مردادماه) در مراسم کلنگ‌زنی فاز سوم طرح آبرسانی به غیزانیه اظهار کرد: از ابتدای امسال مشکلاتی در بحث آبرسانی در منطقه غیزانیه ایجاد شد و مردم در این منطقه دچار مشکلاتی شدند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه آبرسانی یکی از کارهای مقدس در فرهنگ ما شیعیان است، افزود: آبرسانی را یک کار اعتقادی میبینیم و به چشم پروژه عمرانی به آن نگاه نمی کنیم.

محمد بیان کرد: در ۳۰ سالی که قرارگاه خاتم تاسیس شده است، بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط لوله در ۱۵ استان کشور اجرایی شده است. بیش از ۵۰ درصد از ذخایر سدهای کشور نیز توسط قرارگاه خاتم اجرایی شده است که بخشی از این کارها در استان خوزستان بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مشکلات غیزانیه برای ارائه خدمات به این بخش اعلام آمادگی کردیم، افزود: در ارتباط با فاز سوم، مشکلی در بحث تامین منابع مالی وجود داشت و در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده از سوی سپاه استان خوزستان، سرانجام قرارگاه خاتم برای اجرای این طرح به کمک استان آمد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: خوشبختانه اکنون منابع اجرای این طرح و لوله‌ها نیز تامین شده است و آماده عملیات اجرایی هستیم.

محمد افزود: وعده می‌دهیم در مدت ۵۰ روز و تا پایان شهریورماه این خط را تکمیل کنیم تا حدود ۳۳ روستای باقیمانده در طرح آبرسانی غیزانیه، به آب شرب پایدار برسند.

وی گفت: تا زمانی که پروژه آبرسانی اجرایی شود، آبرسانی با تانکر نیز ادامه می‌یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اظهار کرد: هر جا که دولت احساس نیاز کند، ورود خواهیم کرد و به دولت کمک می‌کنیم. امیدواریم پروژه آبرسانی به غیزانیه را نیز در زمان مقرر و با سرعت اجرایی کنیم.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز در این مراسم گفت: باید هرچه زودتر مشکلات آب پایدار غیزانیه را حل کنیم تا نیازی به تانکر آب و دیگر کارهای ناپیدار در آبرسانی نباشد.

وی با بیان اینکه با همت و تلاش همه مجموعه‌ها می‌توانیم این کار را انجام دهیم، افزود: قرارگاه خاتم می‌تواند به پیوست پروژه‌های دیگر که در استان خوزستان اجرایی کرده است، پروژه آبرسانی به غیزانیه را نیز اجرایی کند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان تصریح کرد: مجموعه سپاه در تلاش است که در کنار مردم در مناطق محروم، خدمات‌رسانی کند. یکی از تنش‌ها و مشکلات مردم خوزستان، تنش آبی است و با توجه به گرمای بالای ۵۰ درجه، آب یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌های خوزستان است.

وی با بیان اینکه روستاها در رسیدگی در خط آخر قرار داشته‌اند، گفت: متاسفانه مشکلات آب روستایی و خدمات روستایی کم نیستند و باید کمک کنیم تا مردم در روستاها ماندگار باشند و بتوانند تولید کنند تا شاهد جهش تولید و تحقق شعار رهبری باشیم.

شاهوارپور ادامه داد: اگر رسیدگی کم باشد، مردم به ماندن در مناطق کم‌برخوردار علاقه نخواهند داشت و با حضور در شهرها، به عنوان یک مصرف‌کننده زندگی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم پیمانکاران وسط کار، پروژه‌ها را رها نکنند تا شاهد افتتاح این طرح‌بها بر اساس زمان‌بندی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار