این سرشبکه گروهک تروریستی «تندر» که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در طبقه ششم ساختمان اف بی آی ساکن بود، در تله نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات افتاده است.
کد خبر: ۸۸۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 03 August 2020
با گذشت یک روز از انتشار خبر بازداشت یک تروریست ساکن آمریکا جزئیات بیشتری از دستگیری تروریست ساکن آمریکا منتشر شد.
براساس گزارش ها، این سرشبکه گروهک تروریستی «تندر» که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در طبقه ششم ساختمان اف بی آی ساکن بود، در تله نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات افتاده است. این ماجرا یادآور اقدام پیچیده سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری روح ا... زم است. ضربه اساسی و عملیات پیچیده اطلاعاتی که سربازان گمنام امام زمان (عج) در به دام انداختن «جمشید شارمهد» به کار گرفته بودند با واکنش رسانه های مختلف در داخل و خارج مواجه شد و حجت الاسلام والمسلمین سید محسن علوی وزیر اطلاعات جزئیات بیشتری از اهمیت این تروریست و نحوه دستگیری او ارائه کرد:« در بین جریانات سلطنت‌طلب که اغلب با بیانیه‌ها و یک‌سری شعارها خود را اثبات می‌کنند، جریان سلطنت‌طلبی جمشید شارمهد از معدود جریانات و به نوعی تنها جریان بسیار خشن بود.»
عبور وزارت اطلاعات از چتر امنیتی آمریکا و اسرائیل
وزیر اطلاعات در ادامه توضیحات خودبا اشاره به چتر ویژه  امنیتی  که نیروهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بر «شارمهد» انداخته بودند ، درباره علت  انکار خبر دستگیری وی از سوی برخی کشورهای خارجی، اظهار کرد:«علت این‌که آن ها منکر می‌شدند این بود که می‌دانستند جمشید شارمهد مورد حمایت جدی دو سرویس امنیتی آمریکا و اسرائیل است و بعید می‌دانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بتواند از پوشش حمایتی این دو سرویس عبور کند و این کار را در یک برنامه پیچیده هدایت کند و شارمهد را در داخل ایران در اختیار بگیرند.» باید گفت شکار این تروریست و رهگیری او در خاک آمریکا آن قدر مهم بود که »«مورگان اورتاگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی منفعلانه به دستگیری  شارمهد از ایران خواست که به قوانین بین المللی احترام بگذارد. 
به گزارش ایسنا در ادامه ،حجت الاسلام علوی که در گفت و گوی ویژه خبری سخن می گفت،  درباره ارزش عملیات دستگیری «شارمهد» خاطرنشان کرد: «ارزش این عملیات در این است که زمانی افراد از طریق تماس تلفنی او را تهدید به بازداشت کرده بودند اما او گفته بود که جای من در طبقه ششم ساختمان سرویس اطلاعاتی داخلی آمریکا FBI است؛ به این معنا که هرگز نمی‌توانید من را دستگیر کنید. آدمی که جای خود را در طبقه ششم می‌دانست امروز در چنگ سربازان گمنام امام زمان (عج) در جمهوری اسلامی ایران است.» یکی از سوالات مهمی که پس از دستگیری شارمهد مطرح شد این بود که این سرشبکه مهم گروهک « تندر» در کدام یک از کشورها به تور اطلاعاتی نیروهای امنیتی ایران افتاده است؟ در همین زمینه روز گذشته از سوی بعضی رسانه ها ادعا شد که این تروریست در تاجیکستان درتور اطلاعاتی نیروهای امنیتی افتاده است؛ خبری که پس از ساعاتی با تکذیبیه وزارت اطلاعات همراه و تصریح شد :«هرگونه اطلاعات رسمی درباره اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در قالب بیانیه از طریق روابط عمومی وزارت اطلاعات منتشر می‌شود.»    
مهاجرانی: بدیهی است تلویزیون های فارسی وابسته به شبکه های امنیتی پریشان خاطرند
درهمین خصوص عطاء ا... مهاجرانی در صفحه توئیتر خود گریزی به اقتدار سربازان گمنام امام زمان (عج) زد و درباره رفاقت بین « شارمهد» و تلویزیون های  فارسی زبان گفت:« جمشید شارمهد وقتی در آمریکا بود و گمان می کرد دفترش در طبقه  ششم است. مسئولیت انفجار حسینیه شیراز را به صراحت بر عهده گرفت. در حادثه حسینیه شیراز ١٤ نفر از جمله چند کودک کشته شدند. بدیهی است تلویزیون های فارسی وابسته به شبکه های امنیتی پریشان خاطرند. همکارشان دستگیر شده است». گفتنی است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در صفحه توئیتربا اشاره به این که مقصر اصلی کسانی هستند که به این تروریست ها پناه می دهند، در واکنش به دستگیری این تروریست نوشت:«تروریست ها از مامن‌ امن‌شان در اروپا و آمریکا به نفرت‌پراکنی، تحریک، برنامه‌ریزی برای قتل و آشوب مشغول‌ می‌شوند و به طرز بی‌شرمانه‌ای مسئولیت قتل شهروندان بی‌گناه ایرانی را گردن می‌گیرند. حیله و فریبکاری نمی‌تواند این ریاکاری را لاپوشانی کند.»
منتظر نفرات بعدی!
پس از دستگیری جمشید شارمهد، کاربران  توئیتری از زوایای مختلف به این موضوع پرداختند به عنوان مثال برخی کاربران با قراردادن عکس روح‌ا...زم در کنار جمشید شارمهد خطاب به دستگاه اطلاعات ایران نوشتند که منتظر دستگیری نفرات بعدی مثل مسیح علینژادهستند. در ادامه برخی دیگر از این واکنش‌ها را می‌خوانید :
* سرنوشت گروه تندر هم شد مثل سرنوشت گروه ریگی! این‌ها می‌آیند و می‌روند ولی همچنان جمهوری اسلامی پابرجاست...
* این آدم فقط توی یک عملیات تروریستی در حسینیه شیراز، ۱۴ نفر رو شهید و ۲۰۰نفر رو مجروح کرده، ولی هم خوش تیپه ،هم هنوز موهاش نریخته هم کراواتش قشنگه و از همه مهم تر زن و بچه داره! به نظرتون برای ایشون هشتگ اعدام نکنید بزنیم؟!
* باید سرباز واقعی امام‌ زمان باشی که بتونی سرکرده یه گروهک تروریستی تندر رو توی خونه امیدش، توی قلب دشمن دستگیر کنی، که بتونی انتقام خون شهید رو بگیری! با شنیدن دستگیری عاملین انفجار، هرچند خاطره تلخ شب شهادتشون برامون تداعی شد، اما دلمون روشن شد به این که خون شهید پایمال نمی شه!
* مهم تر از مسئله دستگیری جمشید شارمهد  اینه که دیگه از امشب براندازان و دشمنان جمهوری اسلامی خواب راحت ندارن.
* ریگی دست به سلاح برد در آسمان بازداشت شد، زم در سال ۹۶ دنبال عملیات مسلحانه بود با این که تحت حمایت سرویس ها بود بازداشت شد ،جمشیدشارمهد عملیات تروریستی کرد و با این که ساکن آمریکا بود بعد از ۱۰ سال بالاخره بازداشت شد. آقایان ترامپ و پمپئوو... ما یادمان نمی رود ترور فرودگاه بغداد را.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار