فضل الله شیری در گفتگو با تابناک:
رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان‌ کرمانشاه گفت:پلاک هویت وسیله نقلیه است و با توجه به اینکه ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی وجرم محسوب خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 19 August 2020

سرهنگ فضل الله شیری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه مخدوش کردن پلاک جرم محسوب می شود باعث توقیف وسیله نقلیه، پرداخت بدهی هر دو پلاک، تشکیل پرونده قضایی و معرفی فرد خاطی به مراجع قضائی و مشمول جریمه نیز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برابر قانون علاوه برخوانا بودن پلاک وسیله نقلیه نصب آن در محل منصوبه الزامیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه افزود: برای فرد خاطی که پلاک وسیله نقلیه را دستکاری و باعث تغییر عدد و حروف شود ۶ ماه تا یک سال حبس مجازات درپی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: فردی که اقدام به تغییر ارقام پلاک وسیله نقلیه می‌کند نه تنها مرتکب عمل مجرمانه شده بلکه در صورت ارتکاب تخلفات رانندگی، ممکن است جریمه برای خودرو فرد دیگر ثبت می‌شود.

شیری در پایان گفت:تغییر در ارقام خودرو نه تنها دارای تبعات قضایی وبه نوعی تعدی به حقوق عمومی وبه نوعی حق الناس است بلکه تبعات اجتماعی را نیز به دنبال دارد و فرد بی تقصیر باید تاوان تخلفی را پس دهد که از آن بی خبر و بیگناه بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار