مقامات آمریکایی به خوبی می‌دانند که در عراق با ملتی سلحشور و جان برکف رو‌به‌رو هستند و از این روی اگرچه از اظهارات نسنجیده نخست‌وزیر عراق سوءاستفاده می‌کنند ولی اظهارات ایشان درباره نیاز به آمریکا برای مقابله با داعش را جدی نمی‌گیرند!
کد خبر: ۸۹۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰ 22 August 2020

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: آقای مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است «ما برای مقابله با داعش به آمریکا نیاز داریم»!! درباره اظهارات نخست‌وزیر محترم عراق که از یکسو با واقعیات قابل تکیه و تجربیات قابل استناد متناقض است و از سوی دیگر با خواسته بارها اعلام شده مردم عراق فاصله‌ای پُر‌ناشدنی دارد، گفتنی‌هایی هست:

۱- اوایل مردادماه در یادداشتی با عنوان «از مسلم‌بن عقیل تا‌ قاسم‌سلیمانی» به سفر قریب‌الوقوع آقای مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق به آمریکا (که دو روز قبل انجام شد) انتقاد کرده و از جمله آورده بودیم: «بامداد ۱۳‌دی ۹۸ شمسی، آمریکا خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس که ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان غرب آسیا، از جمله و مخصوصاً مردم عراق، حفاظت از جان و مال و امنیت و آسایش خود را مدیون مجاهدت‌های بی‌وقفه و ایثار و فداکاری او می‌دانند و به دعوت دولت عراق وارد فرودگاه بغداد شده بود و میزبان او، ابومهدی المهندس، رهبر کتائب حزب‌الله و از فرماندهان ارشد نیروی مقاومت حشدالشعبی عراق، که دوشادوش سردار سلیمانی برای نجات مردم عراق از هجوم وحشیانه تروریست‌های داعش جنگیده بود، به دستور مستقیم ترامپ موشک‌باران می‌کند و هر دو سردار، یعنی میهمان و میزبان را با هم به شهادت می‌رساند. رئیس‌جمهور آمریکا با وقاحت تمام اعلام می‌کند که دستور ترور حاج‌قاسم سلیمانی را شخصاً صادر کرده است! و شهادت و ترور این دو سردار بزرگ اسلام را برای آمریکا افتخاری بزرگ و تاریخی می‌داند»!

۲- تمامی اسناد و شواهد موجود به وضوح حکایت از آن دارند که گروه وحشی داعش ساخته و پرداخته خود آمریکاست. همین آقای ترامپ که جناب نخست‌وزیر عراق از او برای مقابله با داعش اعلام نیاز می‌کند، در تبلیغات انتخاباتی خود با صراحت گفته بود «باراک اوباما و هیلاری کلینتون بنیان‌گذاران داعش هستند» و خانم هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش با عنوان «انتخاب سخت HARD CHOICE» می‌گوید به ۱۱۲ کشور سفر کردم تا آنان را متقاعد کنم بعد از اعلام موجودیت این گروه، از آن حمایت کنند؟! آیا نخست‌وزیر عراق نمی‌داند که مجروحان داعش را برای مداوا به بیمارستان‌های تل‌آویو و حیفا می‌فرستادند و نتانیاهو از ملاقات خود با آنها عکس و فیلم گرفته و منتشر می‌کرد؟! آقای مصطفی کاظمی می‌داند بسیاری از داعشی‌های دستگیر شده اعتراف کرده‌اند که در عربستان دوره دیده‌اند و از پایگاه‌های تسخیر‌شده آنها سلاح‌های مدرن آمریکایی به دست آمده است و فیلم‌های مستندی در دست است که از ارسال آذوقه و مهمات برای تکفیری‌های محاصره شده توسط بالگردهای آمریکایی حکایت می‌کند و هر دفعه نیز پس از فاش شدن ماجرا فرماندهی سنتکام (نیروهای نظامی آمریکا در منطقه) اعلام کرده است که محموله‌ها به اشتباه برای داعش ارسال شده است! مگر همین چند ماه قبل، تکفیری‌های داعش با هواپیما‌ها و هلی‌کوپترهای آمریکایی از سوریه به مرزهای عراق هلی‌بورن نشده بودند؟! و...

۳- مردم عراق اعم از شیعه و سنی و پیروان سایر مذاهب، حاج‌قاسم سلیمانی و ابو‌مهدی المهندس و سپاه قدس و حشدالشعبی را اسوه‌های مثال‌زدنی در مقابله با داعش و نجات‌دهنده خود از چنگال خونریز تروریست‌های تکفیری می‌دانند. و در همان حال تردیدی ندارند که داعش ساخته و پرداخته آمریکا و متحدان غربی و عبری و عربی آن است. پارلمان عراق نیز به نمایندگی از مردم این کشور خواستار اخراج آمریکا از خاک عراق شده است و همین دیروز نهضت نام‌آور حشد‌الشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای به برخورد منفعلانه نخست‌وزیر عراق با آمریکا اعتراض کرد و اظهارات ایشان را با خواست مردم این کشور در تقابل دانسته و رسماً اعلام کرد «به آمریکا با همه توان حمله می‌کنیم». بنا‌بر‌این با جرأت می‌توان گفت اظهارات نخست‌وزیر عراق علاوه‌بر آنکه به گونه‌ای نا‌خواسته گرفتار کردن دوباره مردم مظلوم عراق در چنگال خونریز تروریست‌های داعش است، با خواست مردم این کشور نیز در تناقض آشکار است. بدیهی است که این واقعیت از نگاه مقامات آمریکایی نیز پنهان نیست و به خوبی می‌دانند که در عراق با ملتی سلحشور و جان برکف رو‌به‌رو هستند و از این روی اگرچه از اظهارات نسنجیده نخست‌وزیر عراق سوءاستفاده می‌کنند ولی اظهارات ایشان درباره نیاز به آمریکا برای مقابله با داعش را جدی نمی‌گیرند!

 ۴- این نکته نیز گفتنی است که امور عراق به خود عراق مربوط است و به قول حضرت آقا «ایران هیچ‌گاه بنای دخالت در امور عراق را نداشته و نخواهد داشت» اما امنیت کشورها، مخصوصاً کشورهای همسایه بی‌ارتباط با یکدیگر نیستند و همان‌گونه که ایران در مقابله با داعش و رفع خطر آن از سر خواهران و برادران عراقی کمترین تردیدی به خود راه نداد، دعوت هرچند ناخواسته نخست‌وزیر عراق از پدر‌خوانده‌های داعش را، برای امنیت هردو ملت ایران و عراق مخاطره‌آمیز می‌داند و خوشبختانه در این زمینه با ملت و مسئولان عراق دیدگاه مشترکی دارد و از این روی خواستار آن است که اظهارات نخست‌وزیر محترم عراق هم با ملت عراق ناهمخوان نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار