مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: این استان از نظر تعداد موقوفات رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 05 September 2015
حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی پیش از ظهر امروز شنبه در همایش مهر تحصیلی که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، بر گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در حقیقت انفاق، احسان و نیکوکاری عملی فرا جهانی و آسمانی و یکی از راه های رسیدن به یقین است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به حوزه فرهنگ و دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص، گفت: اجرای امینانه نیات واقفین تاثیرات وقف را در ذهن کودکان آینده ماندگار خواهد کرد و موجب الگو پذیری آنها در این امر خواهد شد.

حسینی اراکی از انجام ۷۲ وقف جدید در استان کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد و افزود: در مراسم اربعین امسال که یکصد هزار زائر پیاده از مرزهای کشور به عتبات مشرف شدند موفق به اطعام، اسکان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این زائران شدیم.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه آخرین واقف در سال گذشته عالم عالی قدر آل آقا بوده اند، گفت: این عالم گرانقدر تا کنون سه بار خانه خود را به ارزش ۵ میلیارد تومان در جهت کمک به سهولت در امر تحصیل دانش آموزان وقف کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه رتبه دوم در باب موقوفات در کشور را دارد، گفت: در سال ۹۲ نیز کرمانشاه در اجرای طرح تربیت حافظان در بین استانها حائز رتبه برتر شده که امسال نیز این طرح اجرا خواهد شد.

حسینی اراکی در پایان با اشاره به اینکه طرح مهر تحصیلی برای اولین بار در استان کرمانشاه اجرایی شد افزود: این ایده فرهنگی بعدها مورد پسند واقع شد و امروزه به عنوان طرح ملی مهر در کشور اجرایی می شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار